اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

یخبندان در 24 استان/ افزایش 5 تا 10 درجه‌ای دما در کشور از پنج‌شنبه

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری در اغلب مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است و در این مدت در بیشتر مناطق کشور دما بین 5 تا 10 درجه افزایش می‌یابد.

یخبندان در 24 استان/ افزایش 5 تا 10 درجه‌ای دما در کشور از پنج‌شنبه

فریبا گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز سامانه بارشی در سواحل خزر، شمال‌شرق کشور و دامنه جنوبی البرز به صورت بارش برف و وزش باد فعال است، همچنین امروز در سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، خراسان جنوبی و جنوب کرمان رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید داریم.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: امروز در برخی نقاط شمال غرب، همچنین دامنه‌های زاگرس مرکزی و استان‌های لرستان، چهار محال و بختیاری و شمال خوزستان بارش پراکنده داریم.

وی افزود: امروز شدت بارش‌ها در استان‌های مازندران، هرمزگان، گیلان، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان است همچنین پدیده گردوخاک در جنوب شرق و شرق کشور و برخی مناطق مرکزی کشور، دور از انتظار نیست.

گودرزی افزود: امروز دریای خزر مواج است و در سه روز آینده خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود، ضمن آنکه روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه دریای عمان مواج است. 

وی افزود: روز چهارشنبه دما در نیمه شرقی کشور کاهش می‌یابد و شاهد بارش پراکنده و وزش باد شدید در بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و شرق و جنوب کرمان خواهیم بود و از بعدازظهر ناپایداری‌ها در این مناطق کاسته می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری در اغلب مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است ولی در مرزهای غربی آذربایجان غربی و کردستان بارش پراکنده خواهیم داشت. 

گودرزی افزود: در این مدت در بیشتر مناطق کشور دما بین 5 تا 10 درجه افزایش می‌یابد و شنبه در شمال غرب کشور و غرب سواحل خزر بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی در تشریح وضعیت جوی استان گیلان بیان کرد: بارش‌ها تا اوایل امشب در گیلان ادامه دارد و سپس به پایان می‌رسد البته در‌ گیلان‌ به دلیل بارش برف،  یخبندان داریم.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران فردا صاف همراه با وزش باد شدید در برخی ساعات، پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 4 درجه بالای صفر و 4 درجه زیر صفر خواهد بود.

وی اضافه کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 24 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و زنجان و شهرکرد با کمینه دمای 12 درجه زیر صفر و همچنین اردبیل با کمینه دمای 14 درجه صفر، سردترین مرکز استان خواهند بود.

گودرزی اضافه کرد: فردا در 24 استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول