اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

اعلام نتایج نهایی داوطلبان تأیید صلاحیت‌شده انتخابات مجلس

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: نتایج نهایی داوطلبان تأیید صلاحیت شده انتخابات مجلس به وزارت کشور اعلام شد تا در اختیار حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور قرار گیرد.

اعلام نتایج نهایی داوطلبان تأیید صلاحیت‌شده انتخابات مجلس

حجت‌الاسلام والمسلمین جلال مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: نتایج نهایی تأیید صلاحیت شدگان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام شد.

وی افزود: بر اساس ماده ۳۵ آیین‌نامه اجرایی انتخابات، ستاد انتخابات کشور موظف است نظریه شورای نگهبان در خصوص تأیید و رد صلاحیت داوطلبان را (که امروز ۲۲ بهمن در اختیار ستاد انتخابات قرار گرفت) حداکثر ظرف یک روز به حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور ابلاغ نماید.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان همدان گفت: فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه براساس ماده ۳۶ آیین‌نامه اجرایی انتخابات، موظف هستند نظریه شورای نگهبان را که از ستاد انتخابات دریافت کرده‌اند به داوطلبان رد صلاحیت شده ابلاغ کرده و در تاریخ چهارشنبه ۲۳ بهمن ماه اسامی نامزدهای تأیید صلاحیت شده را در سراسر حوزه انتخابیه منتشر ‌کنند.

وی اضافه کرد: براین اساس در استان همدان از مجموع ۴۴۲ داوطلب انتخابات مجلس، ۱۸۱ نفر تأیید صلاحیت شده، صلاحیت ۷۵ نفر احزار نشد و صلاحیت ۱۲۵ نفر رد شد و ۶۱ نفر نیز از شرکت در انتخابات انصراف دادند.

مرادی یادآور شد: در مجموع در مرحله نهایی رسیدگی به صلاحیت داوطلبان، با کسر داوطلبانی که در مراحل گذشته از ادامه رقابت در انتخابات انصراف داده‌اند، ۴۷.۵۱ درصد داوطلبان تأیید صلاحیت شده‌اند ولذا برای هر کرسی مجلس در استان همدان بیش از ۲۰ نفر به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت ثبت‌نامی‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان، آمار تأیید صلاحیت کاندیداها در حوزه انتخابیه اسدآباد ۷ نفر، بهار و کبودراهنگ ۳۳ نفر، تویسرکان ۱۱ نفر، رزن و درگزین ۱۹ نفر، نهاوند ۱۸ نفر برای یک کرسی و ملایر ۲۶ نفر و «همدان و فامنین» ۶۷ نفر برای دو کرسی در رقابت هستند.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان همدان ادامه داد: در همین ارتباط بیشترین رقابت در حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ با ۳۳ نفر و کمترین در شهرستان اسدآباد با ۷ نفر است.

مرادی با اشاره جابجایی حوزه‌های انتخابیه داوطلبان گفت: در آخرین مرحله رسیدگی به صلاحیت و شکایات و اعتراض داوطلبان انتخابات، با انتقال سه داوطلب به استان همدان موافقت شد که حوزه انتخابیه یک نفر از تهران به همدان و فامنین، یک نفر از قم به همدان و فامنین، و یک نفر از تهران به تویسرکان تغییر یافت.

وی افزود: همچنین در داخل استان نیز سه نفر از حوزه انتخابیه «بهار و کبودراهنگ» به «همدان و فامنین» و یک نفر از «همدان و فامنین» به «بهار و کبودراهنگ» جابجا شدند.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان همدان با اشاره به آمار تأیید صلاحیت‌های جدید گفت: در مرحله نهایی رسیدگی به شکایات نسبت به مرحله قبل (۱۲ بهمن)، دو نفر از حوزه انتخابیه ملایر، یک نفر از حوزه انتخابیه تویسرکان، یک نفر از حوزه انتخابیه نهاوند و یک نفر از حوزه انتخابیه همدان و فامنین تأیید صلاحیت شدند.

وی تصریح کرد: در نهایت صلاحیت سه نفر از نمایندگان فعلی و چهار نفر از نمایندگان ادوار در استان تأیید نشده و شش نفر از نمایندگان فعلی و چهار نفر از نمایندگان ادوار استان در انتخابات پیش رو، رقابت خواهند داشت.

مرادی همچنین در خصوص تحصیلات داوطلبان تأیید صلاحیت شده اظهار داشت: هشت نفر دارای مدرک کارشناسی (با قید ایثارگری)، ۱۴۴ نفر کارشناسی ارشد، ۱۹ نفر دکترا و ۶ نفر دارای تحصیلات سطح سه حوزوی هستند.

وی در ارتباط با سطح سنی داوطلبان انتخابات نیز گفت: میانگین سنی داوطلبان، بین ۳۰ تا ۳۵ سال ۳۴ نفر، بین ۳۵ تا ۴۵ سال ۷۱ نفر، بین ۴۵ تا ۵۵ سال ۵۳ نفر، بین ۵۵ تا ۶۵ سال ۱۶ نفر و ۶۵ تا ۷۵ سال یک نفر تشکیل می‌دهند که اکثریت داوطلبین (۵۸ درصد) بین ۳۰ تا ۴۵ سال هستند.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان همدان خاطرنشان کرد: امیدواریم همان طوری که مردم دارالمؤمنین و دارالمجاهدین استان همدان در یوم‌الله ۲۲ بهمن در سرمای کمتر از منفی ۱۰ درجه حماسه آفریدند، حماسه ماندگار دیگری را با حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی و با انتخابات اصلح که همان نماینده در تراز انقلاب اسلامی براساس شاخص‌هایی که امامین انقلاب فرموده‌اند، رقم بزنند.

انتهای پیام/2499

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول