اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

صالحی پس از دیدار با گروسی: ایران تحت فشار تصمیم نمی‌گیرد

رئیس سازمان انرژی اتمی پس از دیدار با مدیرکل آژانس بر عدم رویکرد سیاسی آژانس تاکید کرد و گفت که ایران تحت فشار تصمیم نمی‌گیرد.

صالحی پس از دیدار با گروسی: ایران تحت فشار تصمیم نمی‌گیرد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، علی‌اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که در وین حضور دارد، عصر امروز (سه‌شنبه) با «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مقر این سازمان دیدار و گفتگو کرد. 

​رئیس سازمان انرژی اتمی بعد از این دیدار، روابط ایران و آژانس را بسیار خوب و همراه با همکاری و تفاهم ارزیابی و ابراز امیدواری کرد این رابطه همچنان پابرجا بماند.

صالحی افزود:در دیدار با گروسی مدیرکل آژانس تاکید کردیم که ایران اهل مذاکره و منطق است؛ اما تحت هیچ فشاری تصمیم نخواهد گرفت.

 

 

وی همچنین گفت: تا زمانی که مسائل مبتنی بر مقررات و قوانین و تعهدات جمهوری اسلامی ایران بوده و زمینه‌های فنی و مستند آن کامل باشد و در چارچوب پادمان و پروتکل الحاقی که مورد پذیرش قرار گرفته‌اند، باشد، ایران مثل گذشته همکاری‌ها را ادامه خواهد داد.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: در این دیدار تاکید شد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید به گونه‌ای عمل کند که سمت گیری سیاسی در تصمیماتش وجود نداشته باشد.

به گزارش فارس، این اولین دیدار صالحی با گروسی در سمت جدیدش به عنوان مدیرکل جدید آژانس است. صالحی آنگونه که خودش اعلام کرده از زمانی که نماینده ایران در آژانس بوده، گروسی را که نماینده آرژانتین در آژانس بوده، می‌شناخته است.

لازم به ذکر است، پیش از این سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران که برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام به وین رفته بود با گروسی دیدار کرده بود.

علی‌اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ۲۰ بهمن ماه در رأس هیأتی به منظور شرکت در سومین اجلاس دوسالانه امنیت هسته‌ای به وین پایتخت اتریش و مقر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در مراسم افتتاحیه این اجلاس که از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برگزار  شد، به ایراد سخنرانی پرداخت و در حاشیه آن با روسای سازمان‌های انرژی اتمی چین و فرانسه دیدار و گفتگو کرد.(اینجا بخوانید) 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول