اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

«خبرگزاری فارس» 17 ساله شد

همزمان با سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، «خبرگزاری فارس» پربیننده‌ترین خبرگزاری کشور، 17 ساله شد.

«خبرگزاری فارس» 17 ساله شد

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، درست 17 سال پیش و در سال ۱۳۸۱، مقارن با 22 بهمن سالروز پیروزی شکوهمند اسلامی، «خبرگزاری فارس» پا به عرصه اطلاع‌رسانی و رسانه‌ای کشور گذاشت و امروز به رودخانه ای پر جوش و خروش تبدیل شده که یکی از شریان های اصلی اطلاعات در کشورمان و دنیا نیز به شمار می رود.

«خبرگزاری فارس» مبتنی بر اصول «سرعت»، «صحت» و «دقت» با حضور جوانانی پرشور و انقلابی کار خود را آغاز کرد و هنوز در ابتدای راه بود که با فتنه 88 و سالهای غبارآلود پس از آن مواجه شد که با لطف خداوند توانست نقش پررنگی در مواجهه با فتنه و روشنگری پیرامون تلاش گسترده دشمنان داخلی و خارجی داشته باشد.

این خبرگزاری  که امروز به پر مخاطب ترین  رسانه کشور بدل شده، در همه سالهای فعالیت خود تلاش کرده تا در حوزه اطلاع رسانی حساب خود را از رسانه های سنتی جدا کند و با به کار گرفتن بسترهای جدید اطلاع رسانی، در شرایطی قرار بگیرد که مخاطب همواره آن را در کنار خود احساس کند و دسترسی به اخبار «خبرگزاری فارس» به آسان ترین شکل ممکن باشد.

در همین مسیر می توان به شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های در دسترس اشاره کرد. همچنین خبرگزاری فارس در کنار مخاطب داخلی، نگاهی به مخاطبان بین المللی نیز دارد و به همین دلیل اخبار «خبرگزاری فارس» در 4 زبان فارسی، انگلیسی، عربی و ترکی استانبولی ترجمه شده و در اختیار مخاطبان قرار دارد.

همچنین «خبرگزاری فارس» در نقاط مختلفی از جهان نیز دفاتری برقرار کرده که از جمله موثرترین این دفاتر منطقه ای می توان به دفتر ایران در افغانستان اشاره کرد که باعث شده افغانستانی ها حساب ویژه ای روی این خبرگزاری باز کنند و خبرگزاری فارس را جزو منابع اصلی خود برای پیگیری اخبار کشورشان بدانند.

«خبرگزاری فارس» امروز همچنین به مدت یکسال است که تلاش کرده ارتباط خود با مخاطب را دوسویه کند و با راه اندازی سامانه «فارس من» این بستر را مهیا کرده است. در حقیقت تأسیس سامانه «فارس من» به عنوان پل ارتباطی مردم ایران با مسئولان و مقامات ارشد کشور به حساب می آید و تا به حال نزدیک به 10 هزار سوژه از سوی مردم در آن ثبت شده که از سوی خبرنگاران پیگیری و به نتیجه رسانده شده اند.

همچنین طراحی و پیاده‌سازی قالب گرافیکی جدید صفحه اصلی و تمام صفحات داخلی خبرگزاری، اصلاح قالب‌های محتوایی سایر خروجی‌های خبرگزاری به خصوص حساب‌های کاربری فارس در شبکه‌های اینستاگرام، تلگرام و توییتر؛ افزایش تولید در حوزه صدا و تصویر و بازتولید اخبار و گزارش‌های ویدیویی نیز از دیگر دستاوردهای خبرگزاری فارس به شمار می رود.

فارس به عنوان فرزند ایران و رسانه تراز انقلاب اسلامی رویکرد عقلانی، امیدبخش و مردمی خود در حوزه اطلاع‌رسانی را همچنان در دستور کار خود دارد و حل مشکلات مردم، پیشرفت ایران و کمک به حاکمیت عقلانیت در مدیریت کشور را بهترین دفاع از انقلاب و انجام تکلیف انقلابی خود می‌داند.

«خبرگزاری فارس» امروز در حالی هفدهمین سالگرد تاسیس خود را جشن می گیرد که نمی توان از نقش خبرنگاران جان بر کف این خبرگزاری گذشت. خبرنگارانی که تمام هم و غم خود را برای اعتلای انقلاب و اسلام عزیز قرار داده اند. از ابتدای راه خبرنگارانی با این خبرگزاری همکاری کرده اند که امروز دیگر در میان ما نیستند، کسانی مانند شهید «صادق نیلی»، شهید «علیرضا برادران»، زنده یاد «عطا افشاری»، «مهدی خوانساری»، «جابر معافی»، «مهدی نفر»، «ایوب دبیری‌نژاد»، مرحومه «زهرا عبدالمحمدی» و ... که در این مسیر عاشقانه فعالیت کردند و در نهایت به لقاءالله پیوستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول