اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تیم‌داری زنجانی‌‌ها، وعده در آفساید!

با گذشت بیش از یکسال از وعده داده شده برای خرید امتیاز یک تیم دسته دومی هنوز اتفاقی در این بخش نیفتاده و به گفته مسؤولان تلاششان برای این کار بی‌نتیجه مانده است.

تیم‌داری زنجانی‌‌ها، وعده در آفساید!

خبرگزاری فارس، گروه استان‌ها- زهرا رسولی: تیم‌داری در فوتبال ایران کار آسانی نیست، فرقی ندارد، تیم لیگ برتری باشد یا در لیگ‌های دسته پایین‌تر، برخلاف حواشی که تیم‌داری دارد؛ مسائل و مشکلاتی مالی موجب می‌شود که تیم‌داری مشکل‌تر شود.

مسائل و مشکلاتی که اتفاقا استان زنجان هم چند سال پیش با آن مواجه شد، زمانی که به پیشنهاد فریدون اصفهانیان رئیس وقت کمیته داوران فدراسیون فوتبال و رئیس هیأت فوتبال استان زنجان طرحی با عنوان واگذاری تیم لیگ دسته دویی به استان‌هایی که تیم ندارند، ارائه و به 11 استان، تیم لیگ دسته دومی واگذار شد که البته استان زنجان نیز جزو آن استان‌ها بود.

هرچند که در ابتدا حمایت این تیم به عهده شهرداری زنجان بود و اتفاقا تیم روند فعالیتی خوبی داشت، اما پس از مدتی به علت عدم تصویب کمک به تیم در شورای شهر و عدم تصویب لایحه حبیب‌الله یگانه «شهردار وقت» مبنی بر حمایت تیم فوتبال از سوی شورای شهر و امکان سقوط آن به لیگ دسته سوم، هیأت فوتبال زنجان تصمیم بر فروش آن گرفت و این اتفاق هم افتاد.

 از حواشی که تیم فوتبال شهرداری زنجان، پس از واگذاری داشت که بگذریم از سال قبل و با روی کار آمدن استاندار جدید زنجان، دوباره فکر تیم‌دار شدن ذهن مسؤولان را به خود مشغول کرد و فتح‌الله حقیقی اعلام کرد که به دنبال خرید یک تیم دسته دومی است.

استاندار زنجان این خبر را برای نخستین بار فروردین امسال در جشنواره نشاط و امید اعلام کرد و گفت: در برخی ورزش‌ها جایگاه ما مطلوب بوده و در برخی در جایگاه مطلوبی قرار نداریم و فوتبال یکی از ورزش‌هایی است که از وضعیت مطلوبی برخوردار نبوده و زنجان تیمی در این رشته ورزشی ندارد.
استاندار زنجان با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای آوردن یک تیم لیگ دسته اولی به استان زنجان طی سال گذشته، گفت: با توجه به اینکه برای حضور این تیم باید بازیکنان از سایر نقاط کشور به زنجان می‌آمدند تصمیم بر این شد تا با بودجه 2 میلیارد تومانی تیمی با حضور ورزشکاران زنجانی در دسته 2 راه‌اندازی شود.

2 میلیارد بیشتر برای تیم فوتبال پول نمی‌دهم

 عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال نیز در همین بازه زمانی گفت: به همراه استاندار زنجان ملاقاتی با آقای تاج در فدراسیون فوتبال انجام شد تا بتوانیم تیمی از لیگ دسته 2 را بگیریم که قرار شد این مسئله در  فدراسیون فوتبال مطرح شود و نهایتا نتیجه اعلام شود.

فریدون اصفهانیان گفت: استاندار زنجان قول مساعد برای خرید تیم فوتبال 2 میلیارد تومان اختصاص داده است. 

اما با گذشت بیش از یکسال از وعده داده شده هنوز اتفاقی در تیم‌داری نیفتاد و با وجود ملاقات‌های متعدد مسؤولان استانی با مسؤولان فدراسیون فوتبال تیم‌داری‌ زنجانی‌ها محقق نشد.

شاید به همین خاطر بود که استاندار زنجان در آخرین اظهار نظر خود در ارتباط با آخرین وضعیت خرید امتیاز تیم فوتبال برای زنجان گفت: بنده از ابتدای پیگیری موضوع تیم فوتبال اعلام کرده‌ام که حاضرم برای این کار 2 تا 3 میلیارد تومان هزینه کنم، بیشتر از این هم پولی نداریم که برای یک تیم دسته 2 هزینه کنم.

حقیقی با اشاره به پیگیری‌های خود برای خرید امتیاز تیم فوتبال از طریق فدراسیون فوتبال گفت: بنده پیگیری لازم را انجام دادم تا یک امتیاز برای استان بگیریم، اما ظاهرا پیش از این دوباره امتیاز گرفته و فروخته شده است.

وی گفت: پاسخگوی فروش تیم و اینکه پولش کجا رفته است را باید همان افرادی که آن را فروختند باشند و اگر فروخته‌اند دوباره تیم دیگری خریداری کنند.

کمک 50 میلیونی به تیم‌های دسته 3

استاندار زنجان با اشاره به اینکه برای موفقیت در حوزه تربیت‌بدنی و جذب اسپانسر در این حوزه باید یک طرح اساسی برای آن داشته باشیم، اضافه کرد: برخی از طرح‌هایی که در این حوزه ارائه می‌شود، به درد بخور نیست، هرچند که واحدهای صنعتی نیز در شرایطی نیستند که اسپانسر و حامی تیم ورزشی باشند.

حقیقی با اشاره به پیگیری انجام شده برای اختصاص یک درصد سهم ورزش در استان گفت: البته از بحث پسماند نیز 5 میلیارد تومان برای ورزش کنار گذاشته‌ایم اما قطعا این موضوع برای تیم فوتبال هزینه نخواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان نیز در این باره به خبرنگار فارس گفت: برای خرید امتیاز دوباره تیم فوتبال با مساعدت و پیگیری مجدانه استاندار زنجان موضوع را از فدراسیون فوتبال پیگیر شدیم.

علی خلیلی با اشاره به اینکه در این جلسات قرار بود یا سهمیه‌ای به استان اختصاص پیدا کند یا اگر تیمی تمایل داشت استان زنجان آن را خریداری کند، گفت: با وجود پیگیری بسیار این امر محقق نشد و تیمی حاضر به فروش امتیازش نشد و سهمیه اضافه نیز در این باره داده نشد.

وی با بیان اینکه استاندار زنجان نیز قول مساعدت برای خرید امتیاز تیم را داده است و در صورت موافقت تیم‌ها این اتفاق رخ خواهد داد، تصریح کرد: اما با توجه به عدم خرید امتیاز و اعطای امتیاز، ما از تیم‌های دسته 3 حمایت کردیم که مبلغ آن هم بیش از 50 میلیون تومان است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان  همچنین در ارتباط با فروش تیم فوتبال قبلی زنجان و مبلغ حاصل از این فروش نیز گفت: تا آنجا که بنده اطلاع دارم، هیأت از محل فروش این تیم 150 میلیون تومان گرفته بودند و مابقی را شکایت کرده بودند که هیأت فوتبال پیگیر آن است.

امروز در حالی شاهد عدم تحقق وعده‌های مسؤولان در ارتباط با خرید امتیاز تیم فوتبال هستیم که هنوز تکلیف مبلغ حاصل از فروش تیم قبلی زنجان مشخص نیست و چندین بار در شورای اسلامی شهر زنجان بحث تحقیق و تفحص در این باره مطرح شده اما به نتیجه مشخصی نرسیده است.

انتهای پیام/73005/ق/گ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول