اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مدل «منطقه غیرممنوعه» معبری برای عبور از مشکلات کشور

مسؤول قرارگاه راهیان نور بسیج دانشجویی استان اصفهان گفت: اگر امروز در شرایط جنگی هستیم با همان درایت و مدیریت حاکم بر دوران دفاع مقدس می‌توان امروز هم با دشمن مقابله کرد.

مدل «منطقه غیرممنوعه» معبری برای عبور از مشکلات کشور

محمد انوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با با تبریک چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: می‌طلبد برای برنامه‌های راهیان نور دانشجویی به طور ویژه برنامه‌ریزی کرد، سال گذشته شعار راهیان نور با عنوان «منطقه غیرممنوعه» بود که با ارزیابی که انجام شد مورد پسند بسیاری از دانشجویان قرار گرفت.

مسؤول قرارگاه راهیان نور بسیج دانشجویی استان اصفهان با بیان این‌که حول محور شعار «منطقه غیر ممنوعه» می‌توان گفتمان‌های بسیاری تعریف کرد، افزود: برای راهیان نور امسال نیز شعار سال گذشته انتخاب شد و با گفتمان‌های متفاوت‌تری نسبت به سال گذشته حول این شعار کار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص گام دوم انقلاب اسلامی و اهیمت آن برای نسل جوان و دانشجو گفت: گفتمان امسال بر اساس بخشی از گام دوم انقلاب اسلامی که لازم است در بین دانشجویان و مراکز آموزش عالی تبیین شود، تعریف شده است؛ البته قطعاً نمی‌توانیم در یک بازه سفری راهیان نور کوتاه مدت همه گام دوم انقلاب را تبیین کنیم.

انوری بیان کرد: بخشی از گام دوم انقلاب حول محور معنویت و اخلاق تمرکز کرده است، بنابراین حول محور این گفتمان تحت عنوان منطقه غیر ممنوعه به این موضوع در قالب محتوا و یادمان‌های مختلف پرداخته می‌شود.

مسؤول قرارگاه راهیان نور بسیج دانشجویی استان اصفهان با بیان این‌که پوستر اردوهای راهیان نور دانشجویی بعد از اتمام دوره امتحان دانشجویان و متناسبت با ایام‌اله دهه فجر رونمایی شد، عنوان کرد: ثبت نام از 19 بهمن در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شروع شد.

وی با اشاره به این‌که دوره‌ها به دو سبک برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: بعضی از دانشگاه‌ها به صورت مستقل دانشجویان را اعزام می‌کنند، هر چند نگاه بسیج دانشجویی استان اصفهان این است که دوره‌ها را دانشجویانی که تجربه برگزاری اردوها را داشته‌اند با کیفیت بیشتری برگزار کنند؛ نگاه ما این است که هر دانشگاهی که توانمندی برگزاری دوره‌های راهیان نور را دارد ما پشتیبانی کامل را می‌کنیم تا دوره‌ها را تحت عنوان اردوهای مستقل دانشجویی برگزار ‌کنند.

انوری ادامه داد: با توجه به این‌که در استان اصفهان تعداد مراکز آموزش عالی زیاد است و دانشگاه‌های کوچکی هستند که ظرفیت اعزام را ندارند، باید چند دانشگاه با هم هماهنگ شوند تا بتوانند یک اردو برگزار کنند؛ بسیج دانشجویی به صورت متمرکز برنامه‌ریزی و از آن‌ها پشتیبانی و حمایت می‌کند.

مسؤول قرارگاه راهیان نور بسیج دانشجویی استان اصفهان گفت: برنامه‌ را ناحیه بسیج پشتیبانی می‌کند و برنامه‌ها کمیته‌بندی شده و مسؤولیت کمیته‌ها را دانشجویان بر عهده دارند و طراحی و برنامه‌ریزی برای اردوها بر عهده دانشجویان است.

وی با بیان این‌که دانشگاه‌هایی که توان برگزاری اردوهای مستقل را دارند خود تاریخ اردوی راهیان نور را مشخص می‌کنند که نیمه دوم اسفند قبل از شروع سال جدید است، تصریح کرد: اردوهای متمرکز که ناحیه برنامه‌ریزی می‌کند در قابل سه دوره که دو دوره ویژه خواهران و یک دوره ویژه برادران است و از تاریخ 15 تا 23 اسفند شروع می‌شود.

انوری با اشاره به تفاوت اردوی راهیان نور امسال با سال گذشته عنوان کرد: همه تلاش‌مان همه ساله این بوده که اردوی سال جدید نسبت به سال قبل از کیفیت بهتری برخوردار باشد به ویژه کیفیت محتوایی که متناسب با شرایط روز باشد.

مسؤول قرارگاه راهیان نور بسیج دانشجویی استان اصفهان ادامه داد: با توجه به این‌که ظرفیت دفاع مقدس ظرفیتی است که هنوز جای کار دارد و می‌توان از گفتمان حاکم بر دوران دفاع مقدس استفاده کرد و متناسب با وضعیتی که حاکم است برای اردوهای راهیان نور برنامه‌ریزی می‌کنیم و هر سال با ارزیابی‌هایی که از سال قبل داشته‌ایم بر کیفیت اردوهای راهیان نور اضافه کنیم.

وی با بیان این‌که با آسیب‌شناسی که امسال از برنامه‌های سال گذشته داشته‌ایم و رصد وضعیت و نیازهای جدید نسل دانشجو برنامه‌ریزی کرده‌ایم، اضافه کرد: گفتمان امسال بر اساس میزان توجه به مقوله کادرسازی در اردوی راهیان نور برنامه‌ریزی کرده‌ایم و در فضاسازی اردوگاهی، برنامه‌ها تخصصی‌تر شده و تلاش کرده‌ایم در تمامی مراحل اردوهای راهیان نور از حرکت تا اسکان و حضور در اردوی راهیان نور و حتی زمانی که استراحت می‌کنند، تمامی مراحل گفتمان حاکم باشد و دانشجویان نهایت بهره‌برداری را ببرند و اثرگذاری لازم هم باشد.

انوری با اشاره به هدفمندسازی یادمان‌هایی که دانشجویان با خود می‌برند، گفت: امسال سیر تشرفی را برنامه‌ریزی کردیم که متناسب با سال‌های جنگ است، تلاش می‌کنیم دانشجو با سیر تشرفی خاصی آشنا شود و بتواند اتفاقات دفاع مقدس را درک کند.

مسؤول قرارگاه راهیان نور بسیج دانشجویی استان اصفهان با بیان این‌که منطقه و سیر تشرفی را نسبت به سال گذشته تغییر داده‌ایم، بیان کرد: امسال یادمان‌ها را بر اساس سیر تشرف تعریف کرده‌ایم تا دانشجویان در سیر دوران دفاع مقدس قرار بگیرند و لمس کنند.

وی ادامه داد: امسال انطباق داده‌ایم اتفاقاتی که در جامعه امروز اتفاق می‌افتد، فشارها و هجمه‌هایی که دشمن وارد می‌کند با مسائلی که در دوران مقدس بود با مدیریت خیلی خوب و نقش‌آفرینی فرماندهان دفاع مقدس و رزمندگان داشتند؛ عملاً به دانشجوی امروز که افسر جنگ نرم است، ثابت می‌کنیم که اگر امروز در شرایط جنگی هستیم با همان درایت و مدیریت حاکم بر دوران دفاع مقدس می‌توان امروز هم با دشمن مقابله کرد و در مقابل زورگویی ستمگران ایستادگی کرد و گام مؤثری در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی برداریم.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول