اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آغاز عملیات «ابطال العراق» در مرزهای مشترک عراق با سوریه و اردن

صبح امروز، نخستین‌ مرحله از عملیات «ابطال العراق» در استان «الانبار» عراق برای پاکسازی این استان و مناطق اطراف آن در مرزهای مشترک با سوریه و اردن در پنج محور آغاز شد.

آغاز عملیات «ابطال العراق» در مرزهای مشترک عراق با سوریه و اردن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، صبح امروز نخستین مرحله از عملیات موسوم به «ابطال العراق» (قهرمانان عراق) برای پاکسازی استان «الانبار» و مناطق اطراف آن در مرزهای مشترک عراق، سوریه و اردن آغاز شد.

بر اساس بیانیه مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق، این عملیات به دستور نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح و با نظارت فرماندهی عملیات مشترک آغاز شده است.

 

 

به نوشته خبرگزاری عراقی «نینا»، پس از تحقق اهداف عملیات «ارادة النصر» که طی ۸  مرحله در سال ۲۰۱۹، صورت گرفت،صبح امروز، نخستین مرحله از عملیات «ابطال العراق» آغاز شد و فرماندهی نیوری زمینی، فرماندهی عملیات بغداد، فرماندهی گارد مرزی و یگان‌های مرتبط با آنها در این عملیات شرکت دارند.

بنا بر این بیانیه، عملیات مذکور برای پاکسازی و تفتیش استان الانبار و مناطق اطراف آن در مرزهای عراق، سوریه و اردن در پنج محور صورت می‌گیرد که عبارتند از: 

۱- فرماندهی گارد مرزی 

۲- فرماندهی عملیات الانبار

۳- فرماندهی عملیات الجزیره

۴- فرماندهی عملیات الفرات الاوسط

۵- فرماندهی عملیات بغداد

در این بیانیه آمد است: عملیات ابطال العراق با پشتیبانی کامل نیروی هوایی عراق و هواپیماهای ارتش صورت می‌گیرد و برای نخستین‌بار، فرماندهی پدافند عراق با استفاده از سامانه‌های پیشرفته موشکی در منطقه عملیاتی در این عملیات شرکت می‌کند.

مساحت منطقه‌ای که قرار است نخستین مرحله عملیات «ابطال العراق» در آن صورت گیرد به  26 هزار و 238 کیلومترمربع می‌رسد و کلیه نهادهای امنیتی و اطلاعاتی کشور در آن مشارکت دارند.همچنین جنگنده‌های مختلف ارتش عراق از جمله جنگنده‌های F16 در این عملیات در ارتفاع پایین  بر فراز منطقه عملیاتی، پرواز خواهند کرد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول