اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

وزیر صنعت: جلوی واردات کالاهای بی‌کیفیت را می‌گیریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ثبت سفارش به این صورت نیست که هر کسی هر نوع کالایی را دوست داشت وارد کند، در صورت اینکه کیفیت کالا بالا نباشد جلوی واردات بی‌کیفیت را می‌گیریم.

وزیر صنعت: جلوی واردات کالاهای بی‌کیفیت را می‌گیریم

 به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن، رضا رحمانی امروز در بازدید از شرکت نساجی واقع در شهرک صنعتی بردسکن که با حضور معاون وزیر، استاندار خراسان رضوی، مدیرکل اقتصادی استانداری صورت گرفت، اظهار کرد: با وجود تحریم‌ها و اینکه طی سال‌های اخیر ما تحریم بوده‌ایم، ولی خوشبختانه در صنعت آلومینیوم، پتروشیمی و دیگر صنایع افزایش تولید هم داشته‌ایم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تحریم‌های ظالمانه چه قبل و چه در آینده تاثیری بر روند تولید ندارد و این صنعت جزو اولویت وزارت صنعت و معدن کشور است.

وی از یک هزار و۵۰۰ مورد تعرفه جلوگیری از واردات به کشور خبر داد و گفت: وزارت صنعت معدن و تجارت وکیل مدافع تولیدکنندگان است و نمی‌گذاریم تولیدکنندگان با مشکل مواجه شوند.

رحمانی از کمک‌های تسهیلاتی توسط بانک‌های عامل به تولیدکنندگان خبر داد و افزود: صنایع در راستای بحث اقتصاد مقاومتی است و یقیقا نمی‌گذاریم کالای بی‌کیفیت وارد کشور شود.

وزیر صنعت و معدن و تجارت گفت: ثبت سفارش به این صورت نیست که هر کس هر نوع کالایی را دوست داشت وارد کند، در صورت اینکه کیفیت کالا بالا نباشد جلوی واردات بی‌کیفیت را می‌گیریم.

وی با بیان اینکه پروژه‌های نساجی در راستای اقتصاد مقاومتی است که رهبر انقلاب بر آن تاکید دارند، افزود: زنجیره تولید از نساجی تا پوشاک از برنامه وزارت صمت است.

رحمانی به واردات مواد صنعت نساجی اشاره و اظهار کرد: تا زمانی که تولیدات ما کیفیت لازم را داشته باشد، اجازه واردات داده نمی‌شود.

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: هرگونه کالایی که ثبت سفارش شوند و در صورت اینکه تولیدات آن به اندازه نیاز باشد، به صورت تعرفه‌ای حمایت می‌کنیم و هیچگونه وارداتی نخواهیم داشت.

وی به تمهیدات و تسهیلات لازم برای صنعت نساجی اشاره کرد و افزود: جلوی واردات نساجی که به صنعت ما ضربه وارد می‌کند، توسط دولت گرفته شده و بیش از یک هزار و 500 ردیف تعرفه ممنوع اعلام شده است.

رحمانی بیان کرد: با وجود تمام محدویت‌های درآمدی دولت، ما منابعی داریم که از سوی صندوق توسعه ملی در قالب پروژه‌های اقتصاد مقاومتی به تولیدکنندگان اعطا می‌شود و یقینا اولویت در اینگونه واحدها که در زنجیره ارزش قرار دارد، است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، نساجی، پوشاک و کفش را جزو اولویت‌ها در این صنایع نام برد.

وی از کمک به واحد نساجی که در شهرک صنعتی بردسکن قرار دارد خبر داد و گفت: تسهیلات لازم توسط بانک صنعت معدن و دیگر بانک‌های عامل در اختیار این شرکت قرار خواهد گرفت.

رحمانی با بیان اینکه از تولیدات داخلی حمایت می‌کنیم، گفت: مشکلات این واحد هم با دستورات لازم به واحدهای مربوطه مرتفع خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: ما در همه استان‌ها و واحدهای تولیدی مشکل نقدینگی را شاهد هستیم و نیاز به نقدینگی بسیار زیاد است که با بانک مرکزی و مابقی بانک‌ها و شیوه‌های نوین بانکی، در نظر داریم که به روش‌های مختلف اوراق و دیگر راه‌ها، از این مشکلات بکاهیم.

وی استفاده از ظرفیت‌های صندوق‌ها و دیگر منابع ممکن را مورد اشاره قرار داد و گفت: کماکان همه واحدها نیاز به نقدینگی ندارند ولی کمبودهایی را دارند.

رحمانی، ضمن تقدیر از نظام بانکی کشور که نیاز است با همت بیشتری پای کار باشند، گفت: اگر به اینگونه واحدها کمک شود منجر به تولید بیشتر و اشتغال بیشتر می‌شود و افزایش تولید، کاهش تورم را در بر خواهد داشت و روی اشتغال اثرگذار است.

وزیر صنعت، معدن، تجارت خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های صنعت نساجی اشتغالزایی بوده و جزو صنایع پایه‌ای کشور است که نسبت سرمایه‌گذاری آن بیشترین اشتغالزایی را در بردارد. این صنعت که جزو نیازهای اولیه هر انسانی است در کشور ما بازار خوبی دارد و بیش از 90 درصد پوشاک را خودمان تولید می‌کنیم.

وی ادامه داد: حوزه نساجی، پوشاک و پارچه بیشتر به توجه نیاز دارد و به همین جهت جزو اولویت‌های صمت قرار دارد.

رحمانی، زنجیره تولید در صنعت نساجی را جزو اولویت‌های وزارت صمت نام برد و افزود: امسال واحدهای خوبی در صنعت نساجی مورد بهره‌برداری قرار گرفته و بسیاری از واردات مواد پارچه‌ای در داخل کشور وجود دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: در بعضی از اقلام پوشاک از جمله چادر مشکی نزدیک به 90 درصد وارد کننده هستیم ولی طرح‌های نوین پارچه از تولید تا بافندگی و تولید پارچه‌های با کیفیت و قیمت مناسب و طرح‌های جدید تا چندماه آینده یک واحد بزرگ در کشور افتتاح می‌شود و سه واحد هم در حال احداث داریم که بزودی می‌توان گفت که در این محصول به خود کفایی می‌رسیم.

360 مورد اشتغالزایی با افتتاح کارخانه نساجی

مدیرعامل شرکت نساجی کاشمر نیز در ادامه این بازدید گفت: در حال حاضر فاز اول کارخانجات نساجی در این مجموعه مدت 3 ماه است که فعالیتی ندارد و برای فاز 2 و تکمیل تجهیزات و گردش مالی نیاز به 50 میلیارد تومان اعتبار داریم.

حسین صمیمی افزود: با راه اندازی فاز 2 این مجموعه در مجموع در هر 2 فاز نزدیک به 360 نفر اشتغالزایی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/70050/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول