اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

معیارها و شاخص‌های برای انتخاب بهتر

قرار است، مردم برای یک انتخابی دیگر پای صندوق‌های رأی حضور یابند، انتخابات مجلسی را به میدان بیاورد که روحیه جهادی و انقلابی داشته و دولتی جهادی و انقلابی را به پای کار بیاورد. بله این است دستمزد واقعی مردم نجیب و صبور ایران اسلامی که همواره یار نظام، انقلاب، مجلس و دولت بوده‌اند.

معیارها و شاخص‌های برای انتخاب بهتر

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس سیاسی؛  بهزاد پورمحمد| طی سال‌های اخیر فشارهای حداکثری و تحریم‌های دولت‌های زورگو از جمله آمریکای جنایتکار از یک طرف و سوء مدیریت در حوزه‌ها و سطوح مختلف مدیریتی کشور از طرف دیگر، باعث شده تا مردم در فشار حداکثری اقتصادی بسر ببرند و علی‌رغم روحیه بالا و انگیزه فراوان برای توسعه و آبادانی کشور، شتاب حرکت آنها کند شده و تنها به امید آینده‌ای روشن‌تر از حال چشم دوخته‌اند. آینده‌ای که فکر می‌کنند مجلس و دولت آن را ورق خواهد زد و بهبود خواهد بخشید.

دستگیری مفسدان اقتصادی و عوامل رانت متعدد در سطوح ملی، استانی و شهرستانی نشان داد که مجلس و دولت ضعف‌های زیادی دارد که باعث فضایی مساعد برای نفوذ و سوء استفاده عده‌ای و آنهم با پشتوانه برخی افراد در قوه مقننه و مجریه در شرایط تحریم و در فضایی که مردم به شدت در حوزه‌های مختلف دچار مشکل‌اند، شده است.

دستگیری مفسدان اقتصادی و عوامل رانت متعدد در سطوح ملی، استانی و شهرستانی نشان داد که مجلس و دولت ضعف‌های زیادی دارد که باعث فضایی مساعد برای نفوذ و سوء استفاده عده‌ای و آنهم با پشتوانه برخی افراد در قوه مقننه و مجریه در شرایط تحریم و در فضایی که مردم به شدت در حوزه‌های مختلف دچار مشکل‌اند، شده است.

 

حال کافی است به علت قوانین نادرست و یا تدوین قوانین، دستور‌العمل‌ها و آئین‌نامه‌هایی که تنها منافع خواص را تأمین می‌کند، در کنار سوء مدیریت برخی از عوامل اجرایی کشور، منابع مالی کشور یا هدر رفته و حیف شود و یا اینکه میل شود و منجر به فساد اقتصادی در سطوح مختلف جامعه شود که در این بین سوء مدیریت و ضعف در نظارت قاطع و مستمر بر امور، مزید بر علت خواهد شد و جامعه چه در سطح کلان و چه در سطوح کوچک افسار گسیخته شده و عنان امور چه در بخش دولتی و عمومی و چه در بخش‌های خصوصی و عرصه‌های مختلف اجتماعی از دست خواهد رفت و هر کسی دیگری را مقصر می‌داند، یکی مجلس را و دیگری دولت را، دیگری هم مردم و بازار را و آن یکی نیز همسایه را. حال آنکه مجلس باید در رأس تمام امور قانونگذاری و نظارت بر دولت و دولت نیز در عمل باید در رأس تمام امور اجرایی کشور باشد و نه اینکه تمام دغدغه مردم تصمیمات غلط مجلس و مجریان دولتی در سطوح مختلف کشور باشد.

 

متأسفانه طی دو سال اخیر مشکلات اقتصادی فراوان و قدرت خرید مردم، اختلاف طبقاتی، بیکاری جوانان، تورم افسار گسیخته در جامعه، این واقعیت را نمایان ساخته که مجلس دهم، هم در تدوین قوانین ضعف داشته و هم نقش اصلی خود را که آنهم نظارت بر دولت و عوامل اجرایی کشور است را به درستی انجام نداده است.

طبعاً وقتی که مردم دچار مشکلات فراوان ( از جمله اقتصادی ) هستند، پاکدستی و صداقت نمایندگان منتخب خود و مسؤولان کشور را انتظار دارند، حال آنکه وقتی در جریان رد صلاحیت‌های کاندیداها به لیست جمعیت زیادی از نمایندگان مجلس که به خاطر مسائل اقتصادی رد صلاحیت شده‌اند و یا در جریان اختلاس‌های کلان و فساد اقتصادی در سطح کشور از سطوح ملی تا استانی و شهرستانی طی چند سال اخیر نام مدیران و آقازاده‌ها به وفور دیده می‌شود، این حق را باید به مردم داد که هوشیارتر بوده و در انتخاب خود آگاهانه‌تر تصمیم بگیرند.

 

بله همین مردمی که علی‌رغم بی‌مهری‌ها و مشکلات فراوان، به حق 41 سال ولی نعمتان مجلس و دولت بوده‌اند و هر جا که دولت و مجلس دچار مشکل بود، حضور آنها باعث پشتوانه نظام و انقلاب شده و همراه با سرافرازی ایران اسلامی بوده است. بله هر جا که حرف از دشمن ایران اسلامی هست، تمام مردم ایران هم صدا هستند و حافظ منافع کشور که نمونه بارز آن را می‌توان راهپیمایی عظیم 22 بهمن 98 را نام برد.

مردم در تشییع جنازه سردار ملی ایران، سردار شهید سلیمانی، با حضور میلیونی خود نشان دادند که قدردان ارزش‌های نظام و انقلاب و قدردان پاکی و صداقت و قدردان حافظ واقعی وطن هستند، نه آنهایی که با سیاست بازی و دروغ، گفتار درمانی و وعده‌های سرخرمن و اظهار بی‌اطلاعی در عین آگاهی، مردم را گول می‌زنند

 

چرا دور برویم، مردم در تشییع جنازه سردار ملی ایران، سردار شهید سلیمانی، با حضور میلیونی خود نشان دادند که قدردان ارزش‌های نظام و انقلاب و قدردان پاکی و صداقت و قدردان حافظ واقعی وطن هستند، نه آنهایی که با سیاست بازی و دروغ، گفتار درمانی و وعده‌های سرخرمن و اظهار بی‌اطلاعی در عین آگاهی، مردم را گول می‌زنند، تا خود و تیم‌شان در داخل کشور از جیب مردم منافع ببرند و بچه‌هایشان در خارج کشور با پول این مردم با آرامش زندگی کنند. 

حال بار دیگر قرار است، مردم برای یک انتخابی دیگر پای صندوق‌های رأی حضور یابند، انتخابات نمایندگان خود برای مجلس یازدهم، مجلسی که در دوره قبل با اما و اگرهای فراوانی مواجه بوده و نتوانسته آنگونه که شایسته بود دولت را برای کار جهادی به میدان بیاورد، یا اینکه خود نیز غرق در دولت شده بود.

طبعاً در این دوره از انتخاب مردم معیارها و شاخص‌های بهتری برای انتخاب دارند و آن اینکه گول نخورند، افراد امین، صادق، راستگو، پاک‌دست، عملیاتی و خوش فکر را انتخاب کنند، آنهایی که هم پایبند به نظام و انقلاب اسلامی ایران باشند و هم برای ایران و مردم نجیب و صبورش بیشتر از عنوان خودشان ارزش قائل باشند، آنهایی که مردم را نه در حرف بلکه در عمل همچون سردار سلیمانی ولی نعمتان خود بدانند، آنهایی که قرار است علاوه بر بازنگری و وضع قوانین موثر برای توسعه و آبادانی کشور، دغدغه‌های اجتماعی و اقتصادی جامعه را به درستی برطرف کنند، آنهایی که قرار است در آینده‌ای نه چندان دور، در کنار مردم، دولت و عوامل موثر و کارآمد دولتی را انتخاب کنند، آنهایی که قبل از اتمام دوره مدیریتی دولت کنونی، دولت را به پای کار بیاورند و بجای گفتار درمانی و پشت میز نشینی، حضور و فعالیت میدانی آنها را رقم بزنند.

 

بله این انتخابات فقط یک انتخاب برای نماینده مجلس نیست، بلکه انتخاب تیمی است که قانون‌گذاران لایقی برای کشور باشند و ناظران واقعی بر عملکرد دولت و نه غرق شده در دولت برای منافع خود. بله مجلس قوی با تفکر انقلابی و رویکرد جهادی می‌تواند دولتی جهادی و انقلابی را به میدان آورده، همان‌گونه که مجلس ضعیف دولتی ضعیف و ناکارآمد را به همراه خود خواهد داشت.

طی چند سال اخیر مردم تقریبا از گفتار درمانی‌های مجلس و دولت خسته شده‌اند، بی‌شک صداقت، پاکدستی، تفکر جهادی و عملگرا بودن، در انتخاب مردم در این مرحله از انتخابات نقش پر رنگی خواهد داشت، هر چند که وعدهای تو خالی و آرمان‌های دست نیافتنی برخی کاندیداها همچنان مردم را امیدوار و گول خواهد زد.

 

تجارب حضور پر رنگ مردم در عرصه‌های مختلف پس از انقلاب، نشان داده است که مردم حافظ منافع کشور خود بوده و هستند و از کسانی که صادق باشند و اهل عمل، حمایت خواهند کرد و شک نکنیم که به عشق انقلاب، وطن و امیدی به آینده‌ای روشن برای خود و جوانان خود، مردم در انتخابات پیش رو حضور پر رنگی خواهند داشت؛ هر چند که دشمنان ایران و ایرانی همواره مردم را ناامید می‌کنند، ولی الحمدالله رهبر فرزانه انقلاب با درایت و تیزبینی، علاوه بر خنثی کردن اهداف پلید بدخواهان، مردم را به آینده‌ای روشن که حق آنهاست امیدوار می‌کند.

 

امیدواریم کاندیداهای محترم مجلس یازدهم با مردم صادق باشند و از وعدهای دست نیافتنی پرهیز و پس از انتخاب نیز خود را وقف مردم کنند، نه اینکه غرق در قدرت و ثروت شوند، امیدواریم این انتخابات مجلسی را به میدان بیاورد که روحیه جهادی و انقلابی داشته و دولتی جهادی و انقلابی را به پای کار بیاورد. بله این است دستمزد واقعی مردم نجیب و صبور ایران اسلامی که همواره یار نظام، انقلاب، مجلس و دولت بوده‌اند.

انتهای پیام/۳۱۴۱/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول