اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

کاهش اتکا به نفت با توسعه صنعت گردشگری

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: برای اینکه بتوانیم بودجه‌ای بدون اتکا به نفت داشته باشیم باید به صنعت گردشگری بیشتر توجه شود.

کاهش اتکا به نفت با توسعه صنعت گردشگری

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، علی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در افتتاح سیزدهمین نمایشگاه گردشگری و سی‌وسومین نمایشگاه ملی صنایع دستی اظهار داشت: گردشگری به معرفی فرهنگ‌ها می‌پردازد و موجب رونق فرهنگی و ارتقای دستاوردهای بشری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: گردشگری در میراث ملموس و ناملموس کشور اتفاق می‌افتد و قبل از اینکه نگاه اقتصادی به گردشگری داشته باشید نگاه فرهنگی و صلح پروری بین جوامع مختلف خواهیم داشت.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: هر کجا گردشگری وجود دارد موجب می‌شود تبادلات فرهنگی شکل بگیرد و بعد از آن می‌تواند بعد اقتصادی گردشگری را نیز مورد توجه قرار دهد.

مونسان تأکید کرد: اگر در توسعه فرهنگی موضوع گردشگری مورد توجه قرار نگیرد به نتایج خوبی نخواهیم رسید. 

وی یادآور شد: سازمان گردشگری جهانی توجه ویژه‌ای به موضوع گردشگری فرهنگی دارد؛ گردشگری تمدن کهن کشور ما را به سایر کشورها معرفی می‌کند و در کنار این موضوع هم به مباحث اقتصادی و اشتغال می‌پردازیم. 

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: گردشگری سهم بزرگی در ایجاد اشتغال ایجاد می‌کند و موجب می‌شود از میراث‌مان حفاظت و پاسداشت داشته باشیم.

مونسان خاطرنشان کرد: هیچ ابزاری بهتر از این وجود ندارد که بهتر بتوانیم فرهنگ کشورمان را به نمایش بگذاریم  واین ابزار فقط گردشگری است.

وی افزود:‌ در کشور ما چندی است که به موضوع گردشگری اهمیت ویژه‌ای شده است و رئیس‌جمهور نیز اعتقاد دارد باید به این موضوع بیشتر پرداخته شود چرا که کشور ما دارای میراث فرهنگی ملموس و ناملموس بسیاری است و تنوع بی‌نظیری دارد و ذاتا ظرفیت‌های گردشگری در کشور ما نهفته است و با حداقل سرمایه‌گذاری می‌توانیم کشوری مهم و صاحب نقش در حوزه گردشگری باشیم.

وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تأکید کرد:‌ ما حتی در دوران دفاع مقدس هم نگذاشته‌ایم که موضوع گردشگری در داخل کشور تعطیل شود. بنابراین با این معضلات و مشکلات پیش آمده اجازه نخواهیم داد که گردشگری در کشور تعطیل شود.

مونسان بیان داشت: کشور ما 4 فصل است و دارای کویر، جنگل، دریاست و تفاوت دمایی بالایی دارد. 

وی یادآور شد: همه شهرهای ما جزو شهرهای گردشگری هستند و خوشحالیم که استانداران توسعه گردشگری را مدنظر قرار داده است و حجم سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری نشان از آینده امیدبخش در این حوزه می‌دهد. 

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت:‌ حوادث و اتفاقات گوناگون در اقصی نقاط دنیا اتفاق می‌افتد و گاها اثرات منفی در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری دارد ولی تلاش خواهیم کرد که با حمایت دولت از این مشکلات نیز بگذریم و موجب رونق گردشگری در کشور شویم. 

مونسان یادآور شد: در کشور ما حوادث مختلفی رخ داده و صنعت گردشگری از آن متاثر شده است ولی از آن شرایط عبور کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم در حال حاضر هم به شرایط بهتری دست پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: کشور ما جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد که نمی‌توانیم از آن عبور کنیم. مردم کشور ما مهمان نواز هستند و قطعا با ورود گردشگر به کشور این فرهنگ به اقصی نقاط دنیا می‌رود.

وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گفت: سند توسعه گردشگری در کشور در حال آماده شدن است تا در حوزه گردشگری بتوانیم برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم و به وظایف‌مان به خوبی عمل کنیم. 

مونسان گفت:‌ در سند توسعه گردشگری با گردشگران زیادی از اقصی نقاط دنیا به گفت‌وگو پرداختیم و نتایج حاصل از این گفت‌وگو دستاوردهای زیادی در حوزه صنعت گردشگری داشته است.

وی افزود:‌ امروز از برند ملی گردشگری در کشور رونمایی می‌شود و سند ملی گردشگری با همکاری سازمان جهانی گردشگری و یونسکو به نتیجه می‌رسد. 

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد:‌امسال اتفاقی خوبی که رخ داده حضور صنعتگران ما در این نمایشگاه است.

مونسان افزود: ما به دنبال رونق گردشگری در کنار توجه به صنایع دستی هستیم.

وی یادآور شد: اگر قرار باشد اقتصادی قوی و غیرمتکی به نفت داشته باشیم باید به ظرفیت‌های گردشگری بیشتر توجه کنیم و دولت و ملت هم تلاش‌های زیادی را در این حوزه انجام داده‌اند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول