اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

جشن ازدواج 393 زوج دانشجو در زنجان برگزار می‌شود

مسؤول اطلاع‌رسانی ستاد ازدواج دانشجویی زنجان گفت: بیست و سومین دوره ازدواج دانشجویی برای 393 زوج دانشجو برگزار می‌شود.

جشن ازدواج 393 زوج دانشجو در زنجان برگزار می‌شود

علی سپهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: بیست و سومین دوره مراسم ازدواج دانشجویی (طرح ملی همسفر تا بهشت) در زنجان اجرایی می‌شود.

مسؤول اطلاع‌رسانی ستاد ازدواج دانشجویی زنجان با اشاره به اینکه در راستای همین طرح قرار است جشن ازدواج دانشجویی 393 زوج برگزار شود، تصریح کرد: مراسم ازدواج دانشجویی در سالن غدیر دانشگاه زنجان با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و زوج‌های دانشجو با اجرای برنامه‌های متعدد از جمله کلاس آموزشی و مراسم عقد برگزار خواهد شد.

وی گفت: مراسم ازدواج دانشجویی برای زوج‌های جوانی که تاریخ عقد آنها از یک فروردین سال 1397 تا زوج‎‌هایی که تاریخ عقد آنها تا پایان آذرماه است، برگزار می‌شود.

سپهری با بیان اینکه پس از پایان مراسم عقد، زوج‌های اعزامی به سمت مشهد مقدس بدرقه خواهند شد، اضافه کرد: در این دوره 292 زوج به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.

مسؤول اطلاع‌رسانی ستاد ازدواج دانشجویی زنجان با بیان اینکه زوج‌های دانشجو طی سه روز و دو شب اقامت رایگان خود در مشهد از برنامه مختلف معنوی، آموزشی و فرهنگی بهره‌مند می‌شوند، تصریح کرد: زوج‌ها تا روز 29 بهمن در مشهد مقدس اقامت خواهند داشت.

مسؤول اطلاع‌رسانی ستاد ازدواج دانشجویی زنجان با اشاره به اینکه سفر زوج‌های جوان به صورت رایگان است و در بخش ایاب و ذهاب نیز فقط نیمی از هزینه‌ها توسط زوج‌های جوان تامین می‎‌شود، گفت: هدف از این کار ترویج ازدواج آسان بین جوانان است.

وی در ادامه با اشاره به پایداری ازدواج‌های دانشجویی افزود: طبق برآورد صورت گرفته آمار ازدواج دانشجویی از سال 92 تا 97 به میزان 4 هزار و 500 مورد بوده است که از این تعداد فقط 149 مورد منجر به طلاق شده است.

سپهری تصریح کرد: علت پایداری ازدواج‌‎های دانشجویی آموزش محور بودن آنهاست که در برهه‌های زمانی مختلف به آنها از طریق مراجع مرتبط داده می‌شود.

مسؤول اطلاع‌رسانی ستاد ازدواج دانشجویی زنجان با بیان اینکه برای حمایت از زوج‌های دانشجوی جوان وام بلاعوض خرید طلا، کمک در بحث برگزاری مراسم عروسی در تالارها، پرداخت وام بلاعوض و .. بوده است، تصریح کرد: در واقع میزان کمک به این زوج‌ها در قالب 40 سرفصل است.

انتهای پیام/73005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول