اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

دلیل غیبت سازندگان «روز صفر» از زبان دبیر جشنواره فیلم فجر

ابراهیم داروغه‌زاده، دبیر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، دلیل غیبت سازندگان «روز صفر» در مراسم اختتامیه را توضیح داد.

 

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، فیلم سینمایی «روز صفر» شب گذشته و در اختتامیه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر ۵ سیمرغ بلورین دریافت کرد اما عوامل فیلم در سالن حضور نداشتند.

آن‌ها در بیانیه‌ای تصریح کردند: «خواستیم در کنارِ مدیران فرهنگی قرار نگیریم که اصرار بر جا انداختنِ مسیری دارند که شایسته‌ی سینمای ایران نیست. مسیری که پر از باج‌دهی و تکریم کسانی‌ست که با پنجه کشیدن به صورت سینما باعث منفور شدن همکاران سینمایی، نزد مردم می‌شوند. با سپاس از داوران و احترام به انتخاب‌هایشان و با آگاهی از برنده شدن در ۵ رشته ترجیح دادیم در مراسمِ اختتامیه شرکت نکنیم تا برای آیندگان جوابی داشته باشیم که ما شریکِ این بی‌فرهنگی‌ها و ترویجِ رویه‌هایِ غلط نیستیم. سینما و مردم، تحریم شدنی نیستند.»

ابراهیم داروغه‌زاده درباره غیبت سازندگان این فیلم، ۲ علت را بر شمرد و توضیح داد: آقای ملکان به دو موضوع انتقاد داشتند و اختتامیه فیلم فجر را تحریم کردند: ١- معتقد بودند نباید افرادی که صحبت از تحریم کرده‌اند و یا افرادی که در نشست رسانه‌ای اعتراض کرده‌اند، داوری و کاندیدا می‌شدند. ٢- پذیرش فیلم «خورشید علیرغم» دیر رسیدن به جشنواره.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا مجری برنامه رسماً اعلام نکرد عوامل «روز صفر» از حضور در اختتامیه منصرف شده‌اند و مرتباً یادآوری می‌کرد سعید ملکان در ترافیک مانده است، گفت: دوستان مشترکی در حال مذاکره بودند و ما در مراسم دقیقاً نمی‌دانستیم نتیجه چه شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول