اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

پروژه‌های آب و فاضلاب قم با حضور استاندار به بهره برداری رسید

8 پروژه شرکت آب و فاضلاب با اعتباری بالغ بر 44 میلیارد تومان با حضور استاندار قم افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

پروژه‌های آب و فاضلاب قم با حضور استاندار به بهره برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، 8 پروژه شرکت آب و فاضلاب قم شامل اجرای بیش از 20 هزار متر توسعه و اصلاح شبکه فاضلاب، راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی 100 کیلوواتی، حفر و تجهیز دو حلقه چاه، احیا و بهسازی چاه‌های آب شهری، اجرای 24 کیلومتر شبکه آب، حصار کشی چاه‌ها و بازطراحی و افزایش راندمان ایستگاه پمپاژ و فاز دوم مرکز تله‌متری و کنترل از راه دور تأسیسات با اعتباری بالغ بر 44 میلیارد تومان با حضور استاندار، فرماندار و جمعی دیگر از مسئولان استان به بهره‌برداری رسید.

 

سرعت در اجرا از مزایای پروژه‌‌های آبفا است

استاندار قم در آیین بهره‌برداری از این پروژه‌ها استفاده بهینه از منابع آبی و انرژی‌های تجدید پذیر را از جمله مزایای پروژه‌های شرکت آب و فاضلاب استان برشمرد و گفت: از مزیت‌های پروژه‌های شرکت آب و فاضلاب سرعت در اجرای آن است به طوری که نیروگاه خورشیدی 100 کیلوواتی که امروز افتتاح شد از زمان کلنگ زنی تا بهره‌برداری از آن تنها دو ماه طول کشید.

دکتر بهرام سرمست همچنین با اشاره به اقلیم گرم قم و روزهای بلند آفتابی در این شهر اظهار کرد: با توجه به مقرون به صرفه بودن استفاده از پنل‌های خورشیدی برای تولید برق، شرکت آب و فاضلاب استان قم می‌تواند در بهره‌برداری از این پنل‌ها الگوی سایر دستگاه‌های استان قرار گیرد.

 

احداث نیروگاه خورشیدی 100 کیلوواتی در دو ماه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم نیز در این مراسم با اشاره به افتتاح نیروگاه خورشیدی 100 کیلوواتی تأسیسات آبرسانی شهید وفایی گفت: این نیروگاه چهارمین نیروگاه خورشیدی آبفا است که با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد تومان در کمتر از دو ماه از زمان کلنگ زنی به بهره‌برداری رسید.

وی استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر، اشتغال‌زایی، کاهش آلودگی محیط‌زیست، درآمدزایی و استفاده از ظرفیت تولید داخل را از اهداف احداث این نیروگاه خورشیدی برشمرد و اظهار کرد: میزان برق تولید این نیروگاه در سال 168 هزار کیلووات ساعت است و سالانه بیش از 92 تن دی‌اکسید کربن را کاهش می‌دهد.

علی صادق پور اجرای بیش از 40 کیلومتر شبکه آب و فاضلاب را دیگر پروژه مورد بهره‌برداری عنوان و خاطرنشان کرد: این شبکه‌ها برای بیش از آبرسانی و جمع‌آوری بیش از 260 خانوار طراحی شده است که در مناطق مختلف شهر اجرا شده است.

وی با اشاره به احیا و بهسازی 10 حلقه چاه شهری گفت: با اجرای این پروژه ضمن افزایش کیفیت آب، 250 لیتر بر ثانیه توان تولیدی این چاه‌ها به عنوان تأمین‌کننده آب شهر قم در مواقع ضروری افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم بازطراحی و افزایش راندمان ایستگاه پمپاژ تأسیسات آبرسانی شهید وفایی را مورد توجه قرار داد و افزود: اجرای این پروژه 20 درصدی راندمان این ایستگاه را افزایش داد و 600 میلیون ریال نیز در سال صرفه‌جویی به دنبال خواهد داشت.

وی سامانه دوم تله‌متری تأسیسات آب و فاضلاب استان را از دیگر پروژه‌های مورد بهره‌برداری ذکر کرد و یادآور شد: این سامانه با اعتباری بالغ بر 700 میلیون تومان و به عنوان یک سامانه پدافندی و به منظور استفاده در شرایط اضطراری راه‌اندازی شد.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول