اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

ذاکری: بهره‌گیری از دانش برای ایجاد کسب و کار اولویت دانشگاه‌ها است

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران با بیان اینکه دانشگاه‌ها در نسل اول و دوم به آموش و پژوهش می‌پرداختند، گفت: امروز کشور ایران بیش از هر زمان دیگری با توجه به تحریم‌های ظالمانه نیازمند کمک دانشگاه‌های نسل سوم است که با بهره‌گیری از دانش به ایجاد کسب و کار بپردازد.

ذاکری: بهره‌گیری از دانش برای ایجاد کسب و کار اولویت دانشگاه‌ها است

جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه نسل سوم دانشگاه باید به بهره‌گیری از دانش برای ایجاد کسب و کار بپردازد، گفت: یکی از انتظاراتی که امروزه همه مردم و نهادهای حکومتی از دانشگاه دارند اثرگذاری در اشتغال دانش‌آموختگان است که تمام فارغ التحصیلان دانشگاه‌های برتر میزان اشتغال دانشجویان‌شان نسبت به سایر مراکز آمار رو به رشدی دارد.

*دانشجویان درمراکزنوآوری ایده‌های خود را تبدیل به ثروت می‌کنند

وی افزود: سه مقوله نوآوری، فناوری و تجاری سازی از اولویت‌های حرکت دانشگاه‌ها محسوب می‌شوند که امروز ما شاهد پیشرفت در این حوزه در قالب راه‌اندازی مراکز نوآوری هستیم. به طوری که دانش‌آموختگان و دانشجویان در این مراکز ایده‌های خود را تبدیل به ثروت می‌کنند.

* مهمترین گام‌ دانشگاه‌ها استفاده از تخصص و دانش نخبگان

ذاکری تصریح کرد: یکی از مهمترین گام‌های دانشگاه‌ها در راستای منویات مقام معظم رهبری استفاده از تخصص و دانش نخبگان و فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها است که ما باید با حمایت‌های مختلف ایده‌ آنها را به مرحله تولید رسانده و در قالب یک شرکت دانش بنیان از آنها حمایت کنیم تا بتوانند علم و تخصص خود را با تولید محصول در اختیار مردم قرار دهند که این کار به تنهایی رونق تولید است که می‌تواند به صورت مویرگی اقتصاد را در بخش‌های مختلف متحول کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول