اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

معتمدی: استاد که کارآفرین نباشد دانشجو هم کارآفرین نمی شود

رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر گفت: ساختار دانشگاه‌ها باید مانند آیین‌نامه‌ ارتقا و ضوابط جذب اساتید برای پیشرفت علم و فناوری تغییر کند؛ چرا که استادی که کارآفرین نباشد دانشجویش هم کارآفرین نخواهد بود.

معتمدی: استاد که کارآفرین نباشد دانشجو هم کارآفرین نمی شود

سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه دانشگاه‌های سطح یک و قدیمی فاصله زیادی تا رسیدن به دانشگاه نسل سوم دارند، گفت: امروز باید فرهنگ علم و فناوری در دانشگاه تغییر کند که این کار باید خارج از دستورالعمل‌های اداری اتفاق بیفتد. درواقع باید بگویم ساختار دانشگاهی باید هرچه سریع‌تر مورد بازنگری قرار گیرد، زیرا ساختار دانشگاه‌های ما مربوط به نسل یک دانشگاه است.

* ساختار دانشگاهی مربوط به نسل یک دیگر جوابگو نیست

وی افزود: در تمامی پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌های سراسر دنیا به قدری رشته‌های میان‌رشته‌ای به وجود آمده است که دیگر در کشور ما ساختار دانشگاهی مربوط به نسل یک دیگر جوابگو نیست. این در حالی است که در هیچ جای دنیا مستقل بودن دانشکده و پژوهشکده معنا ندارد و از طرفی باید بگویم از ۹۰ درصد ظرفیت دانشجوی دکترای کشور ما استفاده نمی‌شود.

* دانشجوی دکتری قبل از شروع تحصیل باید هزینه دانشگاه و استاد خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بپردازد

معتمدی تصریح کرد: در کشورهای خارجی دانشجوی مقطع دکتری قبل از شروع تحصیل باید هزینه دانشگاه و استاد خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بپردازد، همچنین او باید قبل از شروع تحصیل با یک صنعت قرارداد منعقد کند و پس از آن مجوز تحصیل را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دریافت می‌کند، این درحالی است که در داخل کشور به هیچ عنوان این اتفاق نمی‌افتد که به تنهایی این موضوع به عنوان یک آسیب بزرگ برای نظام آموزش عالی و اشتغال فارغ‌التحصیلان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول