اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تفریح و نشاط  /  سفر

آخر هفته با نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی+فیلم

سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی تا شنبه 26 بهمن ماه از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر پذیرای بازدیدکنندگان است.

آخر هفته با نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی+فیلم

خبرگزاری فارس - سعیده اسدیان: سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی از 23 بهمن ماه کار خود را آغاز کرده و شما می‌توانید‌ آخر هفته خود را با تماشای این دو رویداد فرهنگی سپری کنید.

اگر با خودروی شخصی به نمایشگاه می‌روید، نیاز به دسترسی پارکینگ دارید، بنابراین باید از بزرگراه شهید چمران به سمت جنوب حرکت کنید و بعد از پمپ بنزین، از مسیر کنار گذر واردپارکینگ درب شمال شوید.

همچنین می‌توانید خود را به بزرگراه نیایش (بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی) برسانید و به سمت غرب حرکت کنید، بعد از ورود به بزرگراه نیایش وارد خیابان سئول شوید و با 5500 تومان خودروی خود را در پارکینگ نمایشگاه پارک کنید، در غیر این صورت می‌توانید با استفاده از مترو و اتوبوس‌های بی‌آرتی خود را به نمایشگاه برسانید.

در ابتدای ورود به این نمایشگاه باید به گیشه تهیه بلیط بروید و با پرداخت 2000 تومان بلیط ورود تهیه کنید، سر و صدای گروه‌های موسیقی محلی شما را به سمت سیاه چادرهای عشایری می‌کشاند، جایی در محوطه بیرونی نمایشگاه که بساط چای زغالی و آش محلی و محصولات ارگانیک در آن برپاست و در این میان چادر اقوام کرد و لر و ترکمن از همه شلوغ‌تر است.

در این قسمت می‌توانید اکثر غذاها، نان‌های محلی و سوغات استان‌های مختلف را امتحان کنید، از آش عباسعلی و آش رشته و دوغ گرفته تا نان کلانه و نوژی کردستان، از کلوچه فومن تا زیتون رودبار اما در صورتی که به دنبال صنایع دستی هستید باید به سالن‌های 18، 20 و 22 سر بزنید.

در این 3 سالن صنایع دستی استان‌های مختلف در معرض نمایش و فروش قرار گرفته است، از پته دوزی کرمان و سوزن دوزی سیستان و بلوچستان تا سفال همدان و محصولات تزئینی ِدریایی بوشهر، اگر با فرزند خود به این نمایشگاه می‌روید باید بدانید که استان بوشهر علاوه بر محصولات تزئینیِ دریایی، انواع و اقسام اسباب‌بازی‌های چوبی را هم عرضه کرده است.

همچنین در سالن 41 مسابقه نقاشی «سفر کودکانه» برگزار می‌شود، در این مسابقه ضمن جذابیت بخشیدن به نمایشگاه برای کودکان، بخش‌های جذاب سفر از نگاه کودکان توسط معاونت گردشگری شناسایی و بر اساس آن برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد، در پایان نمایشگاه هم به صاحبان نقاشی‌های برتر جوایزی اهدا می‌شود.

شما در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری شاهد رونمایی از نقشه جدید گردشگری تهران خواهید بود، این اقدام در راستای افزایش سفرهای انفرادی داخلی و خارجی برای بازدید از جاذبه‌های تهران صورت گرفته است.

اگر هم به دنبال کارگاه‌های آموزشی در زمینه گردشگری هستید می‌توانید به سالن 38 مراجعه کنید، در این سالن علاوه بر کارگاه‌های آموزشی، غرفه شرکت‌های گردشگری، معاونت میراث فرهنگی و شرکت‌های حمل و نقل ریلی قرار دارد.

محل استقرار استارت‌آپ‌ها و اپلیکیش‌های گردشگری هم در سالن 40 نمایشگاه بین‌المللی است، ضمن اینکه غرفه شهر همدان و غرفه فروش تجهیزات سفر هم در همین سالن قرار دارند.

یکی از نکات قابل توجه در نمایشگاه امسال، اهدای 399 بلیط تهرانگردی نوروزی به بازدیدکنندگان است، بلیط‌های اهدایی در نمایشگاه در شش مسیر گردشگری شهری، موزه‌گردی، روستاگردی، هنرگردی، طبیعت‌گردی و بافت‌گردی بین علاقه‌مندان به صورت رایگان توزیع می‌شود، بنابراین اگر تمایل به دریافت این بلیط دارید می‌توانید به غرفه اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران مراجعه کنید.

یکی از ویژگی‌های مثبت در این نمایشگاه این است که صنایع دستی و محصولات ارگانیک را با قیمتی بسیار پایین تر از بازار و با تخفیفات ویژه خریداری کنید.

 سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی تا شنبه 26 بهمن ماه از ساعت 9 صبح تا 17 پذیرای بازدیدکنندگان است.

در ادامه ویدیویی کوتاه از این نمایشگاه را می‌بینید:

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول