اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها| بوته‌جج با 22 رای وکلای ایالتی در صدر، بایدن با 6 رای در قعر

دفتر مرکزی حزب دموکرات تعداد آراء وکلای ایالتی هر نامزد را بعد از دو انتخابات درون‌حزبی در دو ایالت آمریکا اعلام کرد.

انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها| بوته‌جج با 22 رای وکلای ایالتی در صدر، بایدن با 6 رای در قعر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با مشخص شدن نتایج مرحله دوم انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها در ایالت «نیوهمپشایر»، دفتر مرکزی این حزب امروز (چهارشنبه) تعداد آراء وکلای ایالتی هر نامزد را اعلام کرد.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، «پیت بوته‌جج» ۳۸ ساله هم‌اکنون توانسته رأی ۲۲ وکیل ایالتی و سناتور «برنی سندرز» رأی ۲۱ وکیل ایالتی را به دست بیاورند و با اختلاف قابل توجه در صدر نامزدهای دموکرات قرار بگیرند.

بر این اساس، دیگر نامزدهای حزب دموکرات یعنی سناتور «الیزابت وارن» با ۸ رأی، «اِیمی کلوبوچار» با ۷ رأی و «جو بایدن» با ۶ رأی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

شبکه «سی.اِن.اِن» البته تعداد آراء ایالتی بوته‌جج را ۲۳ رأی گزارش کرد.

بدین ترتیب هنوز ۱۹۹۰ رأی موکل در ۴۸ ایالت دیگر آمریکا باقی مانده تا بعد از تقسیم شدن بین نامزدهای حزب دموکرات، کسی که بیشتری آراء ایالتی را دارد به عنوان نامزد اصلی این حزب برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ این کشور انتخاب شود.

انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا آبان‌ماه سال آینده برگزار می‌شود و فرد منتخب دموکرات‌ها باید در برابر «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور فعلی و نامزد جمهوری‌خواهان صف‌آرایی کند.

آیووا اولین ایستگاه رقابت درون‌حزبی دموکرات‌ها برای تعیین نامزد این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری امسال بود. فرآیند انتخابات درون‌حزبی که از روز سه‌شنبه با رأی‌گیری در ایالت آیووا آغاز شد، باید نهایتاً تا ژوئن ۲۰۲۰ در تمام ۵۰ ایالت آمریکا برگزار شود تا سرانجام در اواسط آن ماه در جلسه «مجمع ملی حزب دموکرات» نامزد این حزب برای رقابت با ترامپ انتخاب و معرفی شود.

پیشتر امروز دفتر حزب دموکرات در ایالت نیوهمپشایر اعلام کرده بود سندرز با ۲۵،۷ درصد پیروز انتخابات درون‌حزبی در این ایالت شده است. (جزئیات بیشتر)

 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول