اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ایران، از محورهای نشست چهارشنبه پارلمان اروپا بود

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید در نشست روز چهارشنبه پارلمان اروپا درباره تحولات ایران و لیبی گفت‌وگو شده است.

ایران،  از محورهای نشست چهارشنبه پارلمان اروپا بود

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا چهارشنبه بعد از ظهر به وقت تهران از برگزاری نشستی در پارلمان اروپا با حضور روسای مجالس کشورهای عضو و بررسی اخرین تحولات منطقه و جهان از جمله ایران و لیبی خبر داد.

«جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حساب توییتری خود نوشت که در این نشست آخرین تحولات جهان به ویژه درخصوص ایران و لیبی مورد ارزیابی قرار گرفت.

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تلاش جهت به‌روز نگه داشتن اتحادیه اروپا در قبال تحولات روز جهان اشاره کرد.

بورل در توئیتر نوشت: «امروز گزارشی به "همایش روسا" در پارلمان اروپا ارائه کردم: فرصتی فوق‌العاده برای رایزنی درباره آخرین تحولات بین‌المللی از جمله ایران، لیبی بود. مهم است که پارلمان اروپا را در جریان آخرین تحولات مربوط به اقدامات اتحادیه اروپا در دنیا قرار داد و اطلاعات ارزشمندی از نمایندگان پارلمان دریافت کرد.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که چندی قبل برای دیدار با مقام‌های آمریکایی به واشنگتن سفر کرده بود با انتشار یک یادداشت، از چنددستگی کشورهای عضو این اتحادیه در قبال مسائل سیاست خارجی از قبیل برجام انتقاد کرد.

جوزپ بورل ضمن اذعان تلویحی به ناکامی کشورهای عضو اتحادیه برای عمل به وعده‌های خودشان در قبال برجام اعلام کرد، اروپا باید از موضوع متنفع شدن ایران در صورت بازگشت به تعهدات کامل خود در برجام  اطمینان حاصل کند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول