اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

تاکید ایران و پاکستان بر تقویت همکاری‌های پارلمانی

در دیدار سفیر ایران در اسلام آباد با اعضای گروه دوستی پارلمانی پاکستان و ایران، بر تقویت همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف به ویژه همکاری‌های پارلمانی تاکید شد.

تاکید ایران و پاکستان بر تقویت همکاری‌های پارلمانی

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «سید محمدعلی حسینی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد امروز (چهارشنبه) ۲۳ بهمن ماه با «نوید قمر» رئیس گروه دوستی پارلمانی پاکستان و ایران و جمعی از اعضای این گروه دیدار و گفتگو کرد.

سفیر ایران در این دیدار به نقش پارلمان‌ها برای رفع موانع و مشکلات موجود بر سر راه همکاری‌های دوجانبه اشاره کرد.

وی همچنین گفت که ایران و پاکستان به عنوان دو کشور همسایه و برادر نباید به طرف‌های ثالث و قدرتهای فرامنطقه‌ای اجازه دهند که در روند همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای اختلال ایجاد کنند.

حسینی همچنین نقش پارلمان‌ها در برقراری ارتباط گسترده‌تر مردمی را یادآور شد.

 «نوید قمر» رئیس گروه دوستی پارلمانی پاکستان و ایران نیز در این دیدار ضمن قدردانی از مواضع مقامات جمهوری اسلامی ایران به ویژه حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ا‌ی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در قضیه کشمیر، از تسهیلات فراهم شده برای زوار پاکستانی به ویژه در ایام اربعین تقدیر و تشکر کرد.

وی همچنین از نقش علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در تقویت و گسترش همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه پارلمانی قدردانی کرد.

دو طرف در این دیدار بر ضرورت تقویت همکاری‌های پارلمانی تأکید کردند.

تلاش برای رفع مشکلات و موانع موجود در مسیر توسعه همکاری‌ها، تقویت صنعت توریسم و به ویژه توریسم سلامت و زیارتی از جمله مواردی بود که در این نشست درباره آن گفتگو شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول