به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی با بیان اینکه ارائه مشاوره یکی ار رویکردهایی است که در این راستا صدای مشاور بهزیستی یا خط ۱۴۸۰ از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب در دو شیفت به شهروندان زنجانی ارائه شده است، اظهار کرد: صدای مشاور توسط متخصصان و کارشناسان زبده بهزیستی تاکنون توانسته در زمینه ارائه خدمات مشاورهای در زمینه مشکلات فردی، تحصیلی، تعارضات زناشویی، ارائه راهنمایی، مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره کودک و نوجوان مشاوره تربیتی و ارجاع به مراکز تخصصی موفق عمل کند.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان از ۱۳ هزار و ۲۹۹ تماس موفق با خط مشاوره ۱۴۸۰ در ۱۰ ماه گذشته از سالجاری خبرداد و گفت: ۱۷ هزار و ۶۳۱ جلسه مشاوره حضوری نیز توسط مراکز مشاوره دولتی و غیر دولتی برگزار شده است.
وی با اشاره به فعالیت مراکز مشاوره بهزیستی در دو سطح دولتی و غیردولتی افزود: در حال حاضر تعداد کل مراکز و دفاترمشاوره و خدمات روان شناختی تحت نظارت بهزیستی استان ۳۸ مرکز است و یک مرکز مشاوره دولتی در شهرستان زنجان و پنج دفتر مشاوره دولتی در شهرستانهای ابهر، ایجرود، خدابنده، طارم و ماهنشان فعالیت میکنند و ۳۲ مرکز و دفتر مشاوره و خدمات روان شناختی حضوری غیر دولتی نیز در سطح استان دارای مجوز فعالیت است.
این مقام مسؤول با اشاره به نحوه صدور مجوز برای تاسیس مراکز مشاوره، افزود: صدور مجوز مراکز مشاوره در سه سطح سلامت روان محلی، مشاوره عمومی، مشاوره تخصصی انجام میشود.
محمدی نقش مشاوره درزندگی و آشنایی افراد با نحوه تعاملات فردی و اجتماعی وتوانایی حل مسئله را مهم عنوان کرد و افزود: خدمات روانشناختی و مشاورهای توانایی فرد را در حفظ رابطه با دیگران و تسهیل شکوفایی استعدادها افزایش داده و به بالا بردن توانایی سازگاری فرد، و بهبود فرایند تصمیم گیری، افزایش رضایتمندی در تمامی مراحل زندگی و اصلاح نگرش نسبت به جنبه های گوناگون زندگی کمک میکند.
انتهای پیام/73004/ق