اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مشاوره از رویکردهای کاهش آسیب‌های اجتماعی است

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، مشاوره یکی از رویکردهای مهم محسوب می‌شود که در این راستا شاهد ایجاد پل‌های ارتباطی مناسب با مردم توسط بهزیستی استان هستیم.

مشاوره از رویکردهای کاهش آسیب‌های اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی با بیان اینکه ارائه مشاوره یکی ار رویکردهایی است که در این راستا صدای مشاور بهزیستی یا خط ۱۴۸۰ از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب در دو شیفت به شهروندان زنجانی ارائه شده است، اظهار کرد: صدای مشاور توسط متخصصان و کارشناسان زبده بهزیستی تاکنون توانسته در زمینه‌ ارائه خدمات مشاوره‎ای در زمینه مشکلات فردی، تحصیلی، تعارضات زناشویی، ارائه راهنمایی، مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره کودک و نوجوان مشاوره تربیتی و ارجاع به مراکز تخصصی موفق عمل کند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از ۱۳ هزار و ۲۹۹ تماس موفق با خط مشاوره ۱۴۸۰ در ۱۰ ماه گذشته از سال‌جاری خبرداد و گفت: ۱۷ هزار و ۶۳۱ جلسه مشاوره حضوری نیز توسط مراکز مشاوره دولتی و غیر دولتی برگزار شده است.

وی با اشاره به فعالیت مراکز مشاوره بهزیستی در دو سطح دولتی و غیردولتی افزود: در حال حاضر تعداد کل مراکز و دفاترمشاوره و خدمات روان شناختی تحت نظارت بهزیستی استان ۳۸ مرکز است و یک مرکز مشاوره دولتی در شهرستان زنجان و پنج دفتر مشاوره دولتی در شهرستانهای ابهر، ایجرود، خدابنده، طارم و ماهنشان فعالیت می‌کنند و ۳۲ مرکز و دفتر مشاوره و خدمات روان شناختی حضوری غیر دولتی نیز در سطح استان دارای مجوز فعالیت است.

این مقام مسؤول با اشاره به نحوه صدور مجوز برای تاسیس مراکز مشاوره، افزود: صدور مجوز مراکز مشاوره در سه سطح سلامت روان محلی، مشاوره عمومی، مشاوره تخصصی انجام می‌شود.

 محمدی نقش مشاوره درزندگی و آشنایی افراد با نحوه تعاملات فردی و اجتماعی وتوانایی حل مسئله را مهم عنوان کرد و افزود: خدمات روانشناختی و مشاوره‌ای توانایی فرد را در حفظ رابطه با دیگران و تسهیل شکوفایی استعدادها افزایش داده و به بالا بردن توانایی سازگاری فرد، و بهبود فرایند تصمیم گیری، افزایش رضایتمندی در تمامی مراحل زندگی و اصلاح نگرش نسبت به جنبه های گوناگون زندگی کمک می‌کند.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول