اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

برداشت دومین قلب اهدایی در بیمارستان رفسنجان

رئیس بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) رفسنجان گفت: دومین برداشت قلب برای اهدا به بیمار نیازمند، توسط تیم جراحی اعزامی از تهران فردا در این بیمارستان صورت می‌گیرد.

برداشت دومین قلب اهدایی در بیمارستان رفسنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، علی موسوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فردا بیمارستان علی‌بن ابیطالب(ع) میزبان دومین تیم جراحی برداشت قلب از بیمارستان امام خمینی تهران خواهد بود.

 رئیس بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) رفسنجان ادامه داد: اولین تیم جراحی چند روز گذشته قلب خانم 31 ساله که دچار مرگ مغزی شده بودند را با موفقیت برداشتند و به تهران اعزام شدند تا به بیمار نیازمند پیوند بزنند.

زهرا عظیمی مسئول اهدای عضو این بیمارستان ابراز داشت: حسن خستو، مرد جوان ۲۰ساله که 18بهمن  براثر تصادف  دچار مرگ مغزی  شده بود،   ۲۲بهمن به خانواده وی پیشنهاد اهدای عضو داده شد و  تاریخ ۲۳بهمن بعد از ایثار و رضایت این خانواده و با هماهنگی مرکز پیوند وزارت بهداشت و انجام مراحل مربوطه قلب، کبد و دو کلیه وی فردا برای اهدا به بیماران نیازمند حراجی خواهند شد.

عظیمی ادامه داد: فردا تیم برداشت قلب از تهران به وسیله هواپیمای جت به فرودگاه رفسنجان اعزام و پس از برداشت قلب به بیمارستان امام خمینی تهران برمی‌گردند و کبد به شیراز و دو کلیه هم برای پیوند به کرمان منتقل می‌شود.

مسئول اهدای عضو این بیمارستان خاطرنشان کرد: همزمان با اهداکننده که در بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) مورد جراحی قرار می‌گیرد، گیرنده قلب در بیمارستان امام خمینی آماده پیوند می‌شود.

انتهای پیام/80016/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول