اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مستند صهیونیستی؛ وقتی سردار سلیمانی در شب ترور «عماد مغنیه» کنار او بود

تلویزیون رژیم صهیونیستی در مستندی به همکاری «سیا» و «موساد» در ترور فرمانده شهید حزب‌الله پرداخت و به دلیل عدم به شهادت رساندن سردار سلیمانی در آن شب نیز اشاره کرد.

مستند صهیونیستی؛ وقتی سردار سلیمانی در شب ترور «عماد مغنیه» کنار او بود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رژیم صهیونیستی از طریق دستگاه‌های اطلاعاتی و محافل رسانه‌ای و سیاسی خود همواره شخصیت‌های سرداران «عماد مغنیه» از فرماندهان شهید حزب‌الله و حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به هم مرتبط می‌کند؛ کسانی که بر اساس طبقه‌بندی صهیونیست‌ها در زمره خطرناک‌ترین، باهوش‌ترین وکارآمدترین افراد برای مقابله با رژیم اسرائیل قرار داشتند به همین دلیل تل‌آویو تلاش کرد این دو فرمانده را از سر راه بردارد.

روز گذشته (چهارشنبه) سالروز ترور مغنیه بود، وی در سال ۲۰۰۸ به دست عوامل سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی «موساد» در دمشق به شهادت رسید. کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به همین بهانه فیلم مستندی پخش کرد که حاکی از ارتباط آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در ترور این فرمانده مقاومت است.

شبکه «المنار» در مطلبی درباره این مستند گزارش داد، «رونن برگمن» کارشناس امنیتی-اطلاعاتی صهیونیست درباره شب ترور مغنیه می‌گوید: « در دوازده فوریه خودرویی که یک بمب برای ترور عماد مغنیه در آن کار گذاشته شده بود، پارک شد و قرار بود زمانی که وی از نزدیک آن رد می‌شود منفجر شود. مغنیه از مکان امن خارج و به نقطه ترور نزدیک شد. در آن لحظه کسانی که قصد منفجر کردن خودرو را داشتند به فرد عامل گفتند دست نگه دار، مغنیه تنها نیست. پس از بررسی دقیق مشخص شد شخص دیگر قاسم سلیمانی است. فرد عامل گفت باید هر دوی آنها را با هم هدف بگیریم اما یک مسئول سیا که در آنجا حاضر بود گفت این چیزی نیست که بر روی آن توافق کرده‌ایم. در این هنگام طرف اسرائیلی با "مئیر داگان" رئیس موساد تماس گرفت و او نیز با "ایهود اولمرت" نخست‌وزیر وقت این رژیم تماس برقرار کرد. تصمیم عدم اجرای این امر (ترور همزمان دو نفر) بود زیرا توافق با "جرج بوش" رئیس‌جمهور وقت آمریکا مبنی بر عدم هدف گرفتن هیچ شخص دیگری به جز مغنیه و این همان دلیل نجات سلیمانی بود. پس از آنکه مغنیه به تنهایی خارج شد عملیات ترور انجام گرفت».

این مستند صهیونیستی به روابط متمایز میان سردار سلیمانی و عماد مغنیه پرداخته و در ادامه توضیح می‌دهد که ترور مغنیه از پیچیده‌ترین عملیات‌هایی است که دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیلی انجام داده‌اند.

رونن برگمن در این باره توضیح داد: «بر اساس گزارش رسانه‌های خارجی، عملیات ترور عماد مغنیه پیچیده‌ترین و حرفه‌ای ترین عملیات درتاریخ دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل بود. مغنیه همان کسی بود که ارتش اسرائیل را شکست داده  و آن را ناچار به عقب‌نشینی از لبنان کرده بود».

«حییم تومر» از مسئولان سابق موساد در این مستند اظهار داشت: «قاسم سلیمانی در جنگ سال ۲۰۰۶ شرکت داشت و آن را به خوبی به یاد می‌آورم. وی با تصمیم تقویت قدرت ده‌ها برابری حزب‌الله، اگر نگوییم بیشتر، از این عملیات خارج شد. سلیمانی با همراه عماد مغنیه تلاش کرد این قدرت مؤثر را بنا کند، قدرتی که دهها هزار موشک دقیق داشته باشد. سلیمانی و مغنیه مانند دو برادر در چشم‌انداز، اجرا و شراکت ایدئولوژیک درباره اهداف انقلاب بودند»

سردار شهید سلیمانی در سیزدهم دی ماه امسال به همراه «ابومهدی المهندس» نائب رئیس شهید سازمان الحشد الشعبی عراق، در حمله هوایی تروریستی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول