اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

آمادگی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) برای گسترش همکاری با شرکت های هواپیمایی / آغاز پروژه ساخت آشیانه هواپیمایی قشم ایر در فرودگاه امام (ره)

مراسم آغاز پروژه ساخت آشیانه تعمیر و نگهداری هواپیمای شرکت هواپیمایی قشم ایر در فرودگاه امام (ره) برگزار شد.

آمادگی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) برای گسترش همکاری با شرکت های هواپیمایی / آغاز پروژه ساخت آشیانه هواپیمایی قشم ایر در فرودگاه امام (ره)

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) (IKACNews) محمد مهدی کربلایی مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در این مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و امام راحل اظهار داشت ظرفیت های قانونی در نظر گرفته شده برای شهر فرودگاهی، بستری مناسب برای سرمایه گذاری ایجاد کرده است.

وی ادامه داد ظرفیت جابجایی مسافر در شهر فرودگاهی که متشکل از فرودگاه بین المللی امام (ره)، منطقه آزاد تجاری و ویژه اقتصادی است با اجرای فازهای طرح جامع توسعه این مجموعه به بیش از ٩٠ میلیون نفر در سال خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ادامه داد پهنه هوانوردی، هسته اصلی توسعه شهر فرودگاهی است و زمینه همکاری در این پهنه با شرکت های هواپیمایی فراهم است و آمادگی داریم تا همکاری خود را با تمامی شرکت های هواپیمایی بیش از پیش گسترش دهیم.

کربلایی بیان داشت همکاری دو طرفه شهر فرودگاهی با شرکت های هواپیمایی علاوه بر توسعه پهنه هوانوردی این مجموعه، موجب رونق و سودآوری ایرلاین ها نیز می شود و در نهایت به توسعه صنعت گردشگری کشور و کمک به اقتصاد ملی منتهی خواهد شد.

در ادامه رضا حیدری مدیرعامل هواپیمایی قشم ایر اظهار داشت در حال برنامه ریزی برای توسعه این شرکت هستیم و در همین راستا پروژه ساخت آشیانه تعمیر و نگهداری هواپیما به وسعت ١٦ هزار متر مربع را در فرودگاه امام (ره) آغاز خواهیم کرد.

وی ادامه داد بر اساس آمارهای سازمان هواپیمایی کشوری، هواپیمایی قشم ایر رتبه سوم را در بین ایرلاین داخلی از لحاظ جابجایی مسافر در فرودگاه امام (ره) کسب کرده و باتوجه به گستردگی فعالیت هواپیمایی قشم ایر در این فرودگاه، ساخت آشیانه را در دستور کار قرار دادیم.

حیدری همچنین از معاونت امور اقتصادی و سرمایه گذاری و معاونت بهره برداری فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) برای تسریع در امر آغاز پروژه ساخت آشیانه هواپیمایی قشم ایر در این مجموعه تقدیر و تشکر کرد.

شرکت هواپیمایی قشم با سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد تومانی قصد دارد آشیانه ای با دهانه ۷۷ متر را به همراه کارگاه های تعمیراتی در زمینی به مساحت ۱۶۰۰۰ متر احداث نماید که در دوره ساخت برای ۳۰۰ نفر و در دوره بهره برداری برای ۱۵۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد نمود .

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول