اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یمن | ائتلاف سعودی در جبهه جازان و نجران همچنان تلفات می‌دهد

شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی طی 24 ساعت گذشته که تلاش می‌کنند به تلافی موفقیت‌های میدانی اخیر صنعاء، در مرز شمالی یمن پیشروی کنند، ناکام مانده و همچنان در حال تلفات دادن هستند.

یمن | ائتلاف سعودی در جبهه جازان و نجران همچنان تلفات می‌دهد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، انفجار یک شبکه مین کاشته‌شده در منطقه مرزی شمال یمن با عربستان با تلفات جانی از میان نیروهای ائتلاف سعودی همراه شد.

به گزارش شبکه المسیره یمن، یک مقام نظامی یمن تایید کرد که «شماری از مزدوران ائتلاف سعودی در انفجار یک شبه‌مین کاشته شده در منطقه مشرف به ارتفاعات ام.بی.سی جازان (جیزان) کشته یا زخمی شدند».

یک خودروی حامل مزدوران ارتش عربستان هم عصر روز گذشته بر اثر انفجار یک بمب دستی در بیابان‌های الاجاشر در منطقه نجران در مرز شمال یمن با عربستان منهم شد و سرنشینان آن کشته یا زخمی شدند.

یگان ضدزره ارتش یمن هم از کشته و زخمی شدن شماری از مزدوران ائتلاف سعودی در حمله راکتی به منطقه مربع شجع در غرب نجران خبر داد.

این در حالی است که در ساعات گذشته نیز نیروهای ائتلاف سعودی در ادامه حملات بی وقفه خود به استان الحدیده در ساحل غربی یمن و نقض آتش‌بس‌ سوئد (مربوط به الحدیده) شهرها و مناطق مختلف آن را هدف شلیک تسلیحات سنگین و متوسط خود قرار می دهند.

منطقه مسکونی ۷ژوئن و خیابان ۵۰ در شهر «الحالی» استان الحدیده در نیمه شب گذشته هدف حمله راکتی و توپخانه‌ای قرار گرفت یک باب منزل مسکونی در حمله مزدوران به منطقه الجاح در شهر بیت الفقیه هم در حمله مزدوران ائتلاف سعودی در آتش سوخت.

مزدوران سعودی با ۱۳ گلوله خمپاره هم روستای ملیکد در جنوب منطقه کوهستانی شهر التحیتا هدف گرفتند.

حمله خمپاره‌ای به منطقه‌ای در شهر «التحیتا» هم با کشته شدن یک پدر و زخمی شدن دختر خردسالش همراه شد.

ائتلاف سعودی-اماراتی و مزدورانش در پاسخ به خسارت سنگین دو هفته اخیر به نیروهای دولت مستعفی منصور هادی در جبهه نِهم در شرق صنعاء و دیگر استان‌های مأرب، الجوف، تعز، و إب با شعله‌ور کردن آتش حملات خود در جبهه ساحل غربی و الحدیده و تلاش برای پیشروی در شمال یمن درصدد جبران خسارات خود برآمده‌اند.

دولت مستعفی یمن در ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ با صنعا بر سر خروج نظامیان از استان الحدیده براساس توافقنامه آتش‌بسی که در سوئد به امضا رسید، توافق کردند که این توافقنامه شامل استقرار «نیروهای بی‌طرف» در شهر و بندر الحدیده و برقراری آتش‌بس گسترده بوده است و بر اساس این توافق سازمان ملل وظیفه هدایت در بندر الحدیده را برعهده داشت.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول