اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

اعزام دومین گروه از تجهیزات راهداری قزوین به گیلان برای بازگشایی مسیرها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: دومین گروه از انواع ماشین آلات این اداره کل به تعداد ۶ دستگاه، امروز برای کمک به بازگشایی راههای روستایی شهرستان رودبار به این منطقه اعزام شدند.

اعزام دومین گروه از تجهیزات راهداری قزوین به گیلان برای بازگشایی مسیرها

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جواد حق لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با بیان اینکه قزوین در زمان حوادث، معین استان گیلان است افزود: به دنبال بارش برف در این استان که ارتفاع آن به یک متر می‌رسید، در مرحلۀ نخست اعزام راهداران و ماشین آلات، ۳۳ تن از نیروها و ۲۱ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان از روز دوشنبه ۲۱ بهمن ماه در این استان شمالی کشور حضور یافتند.

وی اضافه کرد: در مدت ۴۸ ساعت حضور این نیروها و ماشین آلات، عملیات بازگشایی آزادراه قزوین _رشت، طی دو مرحله برفروبی تا ایستگاه عوارضی و در وهله بعد تا امامزاده هاشم انجام شد.

حق لطفی در خصوص وضعیت آزادراه قزوین_ رشت با بیان اینکه تردد در  این مسیر از ساعت ۱۴ روز گذشته امکان پذیر شده است، گفت: روز سه شنبه ۲۲ بهمن نیز گرچه از سمت قزوین محدودیتی برای تردد در این مسیر وجود نداشت  اما کولاک و بارش شدید برف در استان گیلان، موجب شد تا این مسیر ارتباطی مسدود شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین، ضمن توصیه به هموطنان برای خودداری از سفرهای غیر ضروری در چنین شرایط آب و هوایی افزود: در صورت ضرورت به سفر هم، علاوه بر اطمینان از سلامت فنی خودرو، کنترل سیستم‌های گرمایشی و روشنایی، برف پاک کن و  داشتن بنزین به اندازه کافی، مهارت استفاده از زنجیر چرخ نیز یکی از ملزومات جدی و مهم در  سفرهای زمستانی است که متاسفانه در بسیاری از موارد، هم استفاده  از آن رعایت نمی‌شود و هم مهارت کافی در بستن آن وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، آزادراه قزوین-رشت به طول 170 کیلومتر یکی از مهم‌ترین و پر ترددترین راه‌های کشور است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول