اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

پلاک کوبی و احراز هویت ۱۹ هزار شتر در هرمزگان

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خبر داد: با ورود دستگاه قضایی به موضوع ساماندهی شترهای سرگردان ،تاکنون تعداد 19 هزار و دویست شتر پلاک کوبی و احراز هویت شده اند.

پلاک کوبی و احراز هویت ۱۹ هزار شتر در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان صبح امروز اعلام کرد: بر اساس آمار ارائه شده توسط اداره کل جهاد کشاورزی استان، در پی ورود دستگاه قضایی به موضوع ساماندهی شترهای سرگردان از مجموع  حدود 21 هزار نفر شتر موجود در مناطق مختلف استان، تعداد 19 هزار و ۲۰۰ نفر شتر پلاک‌کوبی و احراز هویت شده‌اند.

وی همچنین بر لزوم تسریع در روند شناسایی و پلاک کوبی مابقی این احشام توسط دستگاه‌های مسئول با رعایت حقوق حیوانات به منظور اجتناب از آزار و آسیب دیدن آنها و تکمیل روند احراز هویت آنها تا پایان سال جاری تأکید کرد.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم استان هرمزگان همچنین لزوم احداث آبشخور مناسب و متعدد برای این احشام توسط اداره کل جهاد کشاورزی را متذکر شد و این موضوع را در کاهش حوادث جاده‌ای ناشی از تردد آنها در محورهای مواصلاتی استان حائز اهمیت برشمرد.

گفتنی است؛ حدود یک ماه پیش رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اعلام کرد در پی مخاطرات ناشی از تردد شترهای سرگردان در محورهای مواصلاتی این استان و بروز حوادث ناگوار، به منظور صیانت از حقوق عامه و  با مصوبه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان، دستورات فوری جهت جمع‌آوری و هویت‌گذاری این احشام به دستگاه های مسؤول از جمله اداره کل جهاد کشاورزی استان هرمزگان صادر شده است.

صالحی همچنین هشدار داده بود، در صورت استنکاف مالکین از جمع آوری و هویت گذاری شترهای خود، نسبت به برخورد قانونی و توقیف و ضبط احشام رها شده و بلاصاحب اقدام خواهد شد.

انتهای پیام /۳۲۶۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول