اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

طلبگی فاخرترین شغل در مسیر عبودیت است

مسؤول امور ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه طلبگی فاخرترین شغل در مسیر عبودیت است، گفت: طلاب کسانی هستند که این گوهر را برای درخشیدن نام خداوند در جامعه تراش داده و آماده می‌کنند، کسانی که در خدمت این افراد قرار می‌گیرند در بالاترین رده خدمتی هستند.

طلبگی فاخرترین شغل در مسیر عبودیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام محمد محمدیان ظهر امروز در اجلاس مدیران مدارس علمیه خراسان که در مدرسه علمیه سلیمانیه برگزار شد، با اشاره به اینکه تربیت طلبه امری ضروری و مهم است، اظهار کرد: برخی انسان‌ها تمام عمر خود را با سنگ و آهن و چوب سپری می‌کنند و هیچ رشدی در آنها وجود ندارد، عده‌ای عمرشان را با خاک سپری می‌کنند مانند کشاورزان می‌کنند و عده‌ای عمرشان را در راه شکم و لباس دیگران سپری می‌کنند.

مسؤول امور ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه انسان گل سرسبد آفرینش است، بیان کرد: تربیت طلبه‌ها یعنی اینکه قصد دارید امانت‌ خداوند را تحقق ببخشید، زیرا انسان گوهر دردانه آفرینش است.

وی خاطرنشان کرد: طلبه‌ها مصداق روشنی برای کسانی هستند که دغدغه این امانت‌داری را دارند، البته بخش‌های دیگری هم هستند که امانت خدا برایشان مهم است و می‌خواهند به درجات معنوی برسند، اما  طلبه کسی است که شب که می‌خواهد سرش را روی بالشت بگذارد می‌گوید امشب چقدر توانستم برای دین خدا کاری کنم؟ و صبحش را نیز با این فکر آغاز می‌کند که چه کاری می‌تواند برای دین خدا انجام دهد.

محمدیان با تأکید بر این که طلبگی فاخرترین شغل در مسیر عبودیت است، عنوان کرد: طلاب کسانی هستند که این گوهر را برای درخشیدن نام خداوند در جامعه تراش داده و آماده می‌کنند، کسانی که در خدمت این افراد قرار می‌گیرند در بالاترین رده خدمتی هستند.

مسؤول امور ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری متذکر شد: بعضی از طلبه‌های ما بالقوه هستند و هنوز به فعلیت نرسیدند، اما اگر در کنار خیلی‌ها قرار بگیرند بیشتر به فعلیت نزدیک هستند.

وی با اشاره به اینکه رحمت‌های خداوند زمانی نازل می‌شود که قدر آنها را بدانیم، ابراز کرد: اگر مدیریت حوزه را مانند شغل کارمندی بدانیم اجحاف کرده‌ایم، زیرا مدیر حوزه علمیه کارمند نیست و شأنش قابل مقایسه نیست چون با کارهای دیگر متفاوت و رسالت انبیاء است.

محمدیان افزود: کار دل را زبان انجام نمی‌دهد به همین علت اگر کسی اهل دل نباشد خدا اجازه ورود به دل‌های بندگانش را به او نمی‌دهند.

مسؤول امور ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه کار مدیر تنها تنظیم کارهای روزمره نیست، توضیح داد: مدیر وظیفه‌ تربیت طلبه‌ها را دارد که باید ابزارش را پیدا کند.

وی حرمت دل مؤمن را بالاتر از کعبه برشمرد و ادامه داد: طلبه‌ها ممکن است ایراداتی داشته باشند، اما تا زمانی که دل خانه خداست باید حرمتش را حفظ و تا جایی که امکان دارد مدارا کنیم و در جهت تطهیرش تلاش کنیم.

محمدیان تصریح کرد: تربیت طلبه شرح صدر می‌خواهد، زیرا طلبه‌ها باید بروند و مردم را تربیت کنند به همین علت رسول خدا فرمودند که در راه من سختی زیاد است اما برای انسان مؤمن بن‌بستی وجود ندارد.

مسؤول امور ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه تمام تلاش حوزه و روحانیت این است که این عبارت «کلمه الله هی العلیا» به شکل عملی نشان دهد، بیان کرد: این را باید در همه ابعاد و حتی حکومت‌داری نشان دهیم تا بگویم دین خداوند برتر از تمام ادیان است.

وی تحقق «کلمه الله هی العلیا» را در نتیجه شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی برشمرد و یادآور شد: باید کمر همت ببندیم و طلبه‌ها را تربیت کنیم که مظهر و تجلی خداوند باشند و «کلمه الله هی العلیا» در مقام عمل نشان دهند.

انتهای پیام/ 70058

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول