اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تحرکات ارتش ترکیه در سوریه؛ اعزام تکاور به ادلب و استقرار موشک‌انداز در مرز

ارتش ترکیه علاوه بر اعزام یگان‌های تکاور به پست‌های دیدبانی خود در ادلب، چندین فروند موشک‌انداز در مرز سوریه مستقر کرد.

تحرکات ارتش ترکیه در سوریه؛ اعزام تکاور به ادلب و استقرار موشک‌انداز در مرز

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با افزایش تهدیدات دولت آنکارا علیه سوریه در خصوص عملیات ضد تروریستی در ادلب، ارتش ترکیه یگان‌های ویژه خود را در استان ادلب مستقر کرد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، یگان‌های تکاوری ویژه ارتش ترکیه از شامگاه گذشته از طریق گذرگاه مرزی واقع در شهر «ریحانلی» خود را به استان ادلب در سوریه رسانده و در پست‌های دیدبانی ترکیه مستقر شدند.

بر این اساس، علاوه بر اعزام تکاور و نیروی ویژه در پست‌های دیدبانی ترکیه در ادلب، ارتش این کشور چندین فروند سامانه موشک‌انداز در مرز سوریه مستقر کرد.

خبرنگار روزنامه آلمانی «بیلد» نیز دقایقی پیش با انتشار تصاویر زیر در صفحه شخصی توئیتر خود، نوشت «ارتش ترکیه در حال ساخت خط دفاعی عظیمی در منتهی‌الیه غرب استان حلب است» تا پیشروی نیروهای سوری را متوقف کند.


برای اندازه بزرگتر اینجا کلیک کنید

 

افزایش تحرکات نظامی ترکیه در شمال سوریه در حالی است که مسئولان مختلف این کشور طی روزهای اخیر به بهانه کشته و زخمی شدن تعدادی از نظامیان خود در عملیات ضد تروریستی ارتش سوریه در ادلب، دمشق را به اقدام نظامی تهدید کردند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز گذشته با بیان اینکه در عملیات ارتش سوریه در ادلب تا کنون ۱۴ نظامی ترکیه‌ای کشته و ۴۵ نفر زخمی شدند، سوریه و متحدانش را اینگونه تهدید کرد: «اگر خون سربازان ما ریخته شود، مهم نیست چه کسی پشت آن است، یا چقدر فکر می‌کند که قدرتمند است، من صراحتاً [به آنها] می‌گویم، شما امن نخواهید بود». (جزئیات بیشتر)

تهدیدهای ترکیه در حالی است که ستاد کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه چند روز پیش با انتشار بیانیه‌ای خبر داد در ادامه پیشروی‌ها ضد تروریست‌ها در استان ادلب، بیش از ۶۰۰ کیلومتر مربع را در این منطقه و حلب آزاد کرده و کنترل ده‌ها شهرک، روستا و ارتفاع راهبردی را به دست گرفته‌اند.

 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول