اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

عاملان قتل «سعید روحی‌نژاد» در انتظار صدور رای دادگاه

پس از صدور کیفرخواست برای متهمان پرونده قتل «سعید روحی‌نژاد» راننده خودروی سراتو که چند ماه گذشته در گرگان بر اثر انفجار خودرو کشته شد،پرونده برای صدور رای به دادگاه کیفری یک استان گلستان فرستاده شد .

عاملان قتل «سعید روحی‌نژاد» در انتظار صدور رای دادگاه

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، شامگاه 17 تیرماه سال جاری بر اثر انفجار صندولی خودروی «سوناتا» در خیابان گلشهر گرگان، «سعید روحی‌نژاد» راننده 34 ساله این خودرو به شدت مجروح شده و پس از انتقال به مرکز درمانی به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

سرنشینان این خودرو که پدر سعید و یکی دیگر از آشنایان وی بوده با وجود جراحات وارده اما تحت درمان قرار گرفته و پس از مداوا از بیمارستان مرخص شدند.

نوع وقوع حادثه پلیس را بر آن داشت تا تحقیقات میدانی و تکمیلی را برای چگونگی وقوع این انفجار آغاز کند که در روند پیگیری پرونده مشخص شد فردی با جاسازی ماده انفجاری در صندلی راننده قصد قتل وی را داشته است.

با توجه به حساسیت پرونده و وقوع حادثه در ملاء عام و سرشناس بودن خانواده «سعید روحی‌نژاد» پرونده با حساسیت توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان گلستان دنبال شد.

مقتول فرزند یکی از طلافروشان معروف خیابان امام خمینی(ره) گرگان بود که خود نیز دارای مغازه طلافروشی در این خیابان بود و از وضعیت مالی خوبی برخوردار بود.

در تحقیقات اول مشخص شد یکی از دو داماد خانواده که وی نیز از طلافروشان سرشناس شهر بوده چند روز قبل از وقوع حادثه، خودروی منفجر شده را از «سعید» امانت گرفته و پس از چندروز خودرو را بازگردانده است.

با توجه به این موضوع و به دلیل تناقض‌گویی‌های شدید داماد خانواده، تمرکز پلیس بر این فرد افزایش یافته و برای رسیدن به مستندات محکمه پسند و دستگیری همدست یا همدستان احتمالی، تحقیقات پلیسی وارد فاز جدیدی شد.

پس از پنج ماه کار اطلاعاتی و پلیسی توسط کارآگاهان پلیس آگاهی گلستان و جمع‌‌آوری مستندات لازم و مشخص شدن همدست وی در ارتکاب به این جرم، هر دو متهم توسط پلیس دستگیر شدند.

پس از بازجویی‌ها و اعترافات متهمان مشخص شد داماد خانواده به دلیل اختلافات مالی که به مقتول داشته، با پرداخت 130 میلیون تومان به یکی از دوستان قدیمی خود که وی نیز مشکلات شدید مالی داشته، نقشه قتل «سعید» را طرح‌ریزی و عملیاتی کردند.

به گفته مجتبی مروتی رئیس‌ پلیس آگاهی گلستان دوست داماد مقتول ماده منفجره‌ای را دو روز قبل از وقوع حادثه در خودرو جاسازی کرده اما بارها از اجرای این اقدام منصرف شده بود که با اصرار داماد خانواده مواجه شد که به وی می‌گفت من به تو پول دادم و باید کار را تمام کنی که متاسفانه این اقدام مجرمانه به وقوع پیوست.

پلیس معتقد است قصد داماد خانواده از بین بردن «سعید» و پدرش بوده چون زمانی که متوجه حضور فرد دیگری در خودرو شدند می‌توانستند اقدام را متوقف کنند اما چون جاسازی مواد منفجره زیر صندلی راننده بوده هدف اصلی «سعید» بوده است.

در حال حاضر بر اساس اعلام حجت‌الاسلام سیدرضا سیدحسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان کیفرخواست متهمان به اتهام  مشارکت در قتل عمد صادر شده و متهمان به قتل اقرار کردند و پرونده پس از صدور کیفرخواست برای صدور رای به دادگاه کیفری یک استان فرستاده شد .
انتهای پیام/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول