اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تولید لوکوموتیو در آذربایجان‌شرقی/ از سرمایه‌گذاری 18 کشور خارجی در استان تا تولید 30 میلیون جفت کفش برند تبریز

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تولید لوکوموتیو را در استان دنبال می‌کنیم که در پنج سال آینده به ثمر خواهد نشست، گفت: ۱۸ کشور خارجی در استان آذربایجان‌شرقی در حال سرمایه‌گذاری هستند و ما مالکیت زمین و جوازها را می‌دهیم.

تولید لوکوموتیو در آذربایجان‌شرقی/ از سرمایه‌گذاری 18 کشور خارجی در استان تا تولید 30 میلیون جفت کفش برند تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی عصر امروز در شورای اداری آذربایجان‌شرقی با حضور رئیس دفتر رئیس جمهور اظهار کرد: شرایط اقتصادی به لحاظ تحریم‌های ظالمانه شرایط سختی بود ولی ما یکسری مشکلات ناشی از قهر طبیعی و سوانح طبیعی همانند سیل، زلزله، آتش‌سوزی و اعتراضات خیابانی را در کشور داشتیم ولی تبریز و آذربایجان با کمترین مشکلات جانبی از این مسائل عبور کرد.

وی افزود: زلزله سراب ۵.۹ ریشتر بود ولی به خوبی مدیریت شد و یا مشکلات ناشی از مشکلات اقتصادی نیز خوب مدیریت شد که مدیون همین فعالان اقتصادی، مردم و غیره هستیم. 

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در همه این اتفاقات یک حرکت مثبت یعنی همدلی و وحدت است که مدیون امام جمعه مردمی تبریز هستیم، گفت: الحمدالله مشکلات خاصی در استان نداریم و همیشه بنده گفته‌ام که آذربایجان‌شرقی با شرایط خاص جغرافیایی خود، امن‌ترین و پاک‌ترین استان است. 

وی، به دو مزیت نفتی و گردشگری کشور اشاره کرد و متذکر شد: مزیت سوم در کشور مزیت کریدور ترانزیتی است به‌طوریکه ایران در پنج کریدور مطرح دنیا در مرکز قرار دارد و استان نیز در مسیر سه کریدور قرار دارد. 

پورمحمدی با اشاره بر اینکه صادرات ما ۵۴ درصد رشد داشته و تا پایان سال میزان صادرات غیرنفتی استان به ۳ هزار میلیون دلار خواهد رسید، تصریح کرد: مراودات خوبی با کشورهای همسایه داریم، از این‌رو می‌خواهیم تا ما به‌عنوان استان معین در انجام کریدور اوراسیا باشیم در حالیکه استان دیگر این کار را انجام می‌دهد. 

وی بیان کرد: یکی از دستاوردهای مهم در بخش راه‌آهن طلسم شده بود که به بستان‌آباد رسید و امیدواریم به‌زودی ادامه آن به اتمام برسد. 

استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر وجود سختی معیشت و بیکاری در استان ادامه داد: نرخ بیکاری در استان از متوسط کشور پایین است ولی به منزله نبود بیکاری نیست زیرا مردم ما باغیرت بوده و کار را عار نمی‌دانند به عبارتی وطن‌دوست‌ترین ایرانی همین تبریز‌‌ی‌ها هستند.

وی، به فرصت شغلی نفلین‌سینیت و مس ورزقان اشاره کرد و گفت: ما تولید لوکوموتیو را دنبال می‌کنیم که در پنج سال آینده به ثمر خواهد نشست. 

پورمحمدی با بیان اینکه استان ۳۰ میلیون جفت کفش با برند تبریز تولید می‌کند، ابراز کرد: ایجاد شهرک تخصصی کفش برای این منظور است همچنین شهرک تخصصی دانش‌بنیان نیز از دیگر اقدامات برای اشتغال‌زایی است.  

وی، ۵۲ ناحیه در شهرک صنعتی را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان ساخت: ۱۸ کشور خارجی در استان آذربایجان‌شرقی در حال سرمایه‌گذاری هستند و ما مالکیت زمین و جوازها را می‌دهیم. 

پورمحمدی با بیان اینکه مالیات حتی صفر درصد را هم داریم، توضیح داد: حل مشکلات برق واحدهای تولیدی از جمله مطالبات ماست تا بتوان با کمک و حمایت به خودکفایی رسید. 

وی با اشاره بر اینکه بانک‌ها خوب کار می‌کنند و اگر سنگ‌اندازی است به قوانین و محدودیت‌های مدیران برمی‌گردد، اضافه کرد: نسبت منابع به مصارف در بانک‌ها ۶۷ درصد است که باید ۸۰ درصد باشد ولی بانک‌های خصوصی خیلی کمتر از منابع در استان هستند که باید در الزامات قانونی آنها بازنگری شود. 

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول