اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

خبر خوب | رتبه دوم سازمان دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد در کشور

سازمان دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد رتبه‌های برتر کشور را از آن خود کرد.

خبر خوب | رتبه دوم سازمان دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران نهادی عمومی و غیر دولتی وابسته به وزارت آموزش و پرورش است که در قالب تربیت اجتماعی مکمل تربیت عمومی بوده و در ۲۱ اردیبهشت ۱۳۷۸ فعالیت‌های خود را شروع و دانش‌آموزان پسر و دختر را در سه دوره تحصیلی و از پایه اول ابتدایی تا سوم متوسطه ( 12 سال تحصیلی )تحت پوشش قرار می‌دهد.

سازمان دانش‌آموزی تربیت اجتماعی دانش‌آموزی را تحت پوشش و پیگیری دارد. سازمان پیشاهنگی ایران با در نظر داشتن فعالیت‌هایی در این زمینه در ۱۳۰۴ ایجاد شد که پس از انقلاب در نیمه سال ۱۳۶۴ منحل گردید و سازمان جوانان و نوجوانان تشکیل شد.

جهت فعالیت‌های مکمل پرورشی در سال ۱۳۷۰ اساسنامه کانون‌های فرهنگی و تربیتی به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسید. در سال ۱۳۷۲ در ضمن آن، تشکیلات دانش‌آموزی تحت عنوان «پویندگان» در راستای فعالیت‌های پیگیر، مستمر و بلندمدت پرورشی ایجاد شد.

سال ۱۳۷۴ به‌جای عنوان کلی پویندگان، تشکیلات پسران «پیشتازان» و دختران «فرزانگان» عنوان گرفت. و از سال 1396 این تشکیلات با نام پیشتازان دختر و پسر شناخته می‌شود. تشکیلات سازمان دانش‌آموزی به‌عنوان سازمانی عمومی و غیر دولتی با اصول و مقررات خاص تحت نظر وزارت آموزش و پرورش از ۲۱ اردیبهشت ۱۳۷۸ فعالیت‌های خود را شروع و در سال ۱۳۸۱ به تصویب شورای نگهبان رسید.

***اهداف

تقویت تربیت اجتماعی و روحیه نظم و قانونگرایی؛ تعلیم و تربیت اسلامی دانش‌آموزان در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی؛ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان؛ خودباوری فرهنگی؛ ترویج روحیه تعاون و همکاری؛ نیکوکاری، نوع دوستی؛ مشارکت در ارتباط‌های بین‌المللی

***تشکل‌ها

پیشتازان (پسر یا دختر)
یاران مدرسه شامل:یاور مربی(اصلی‌ترین رکن)، خبرنگار دانش‌آموز (پانا)،کتاب یار، مدیریار، معلم یار، معاون یار، یاوران امداد، یادآوران، همیار مشاور، همیار انرژی، دانش‌آموز آموزش‌دهنده، یاران شهدا، یاران نماز، شهردار مدرسه، فن یار

***برنامه‌ها

اردوهای آموزشی – تشکیلاتی یاران ولایت - عمره دانش‌آموزی - اعتکاف دانش‌آموزی - گردشگری - جشن‌های نیکوکاری و عاطفه‌ها - ساماندهی بخشی از اوقات فراغت دانش‌آموزان در قالب کارت نشاط - راه اندازی سامانه مجازی زنگ نشاط - یاران مدرسه - جشن‌های سپاس معلم و سپاس مربی - گرامیداشت روز ۱۳ آبان و دهه فجر - خندق فرهنگی - دعای عرفه - نوگلان حسینی (ساماندهی مداحان دانش‌آموز) - مدیریت تعاونی‌های آموزشگاهی و...

به گزارش فارس جشن یاوران انقلاب توسط پیشتازان دانش‌آموزی با عنوان سپاس سردار در یاسوج و به همت سازمان دانش‌آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

 

 

در این برنامه بحری‌زاده قایم مقام سازمان دانش‌آموزی کشور به برخی از دستاوردهای استان کهگیلویه و بویراحمد در سازمان دانش‌آموزی طی سال اخیر اشاره کرد و گفت: استان در عرصه فعالیت تشکیلاتی پیشگامان و در ضریب نفوذ مقام اول کشور را کسب کرده است.

این مسوول در وزارت آموزش و پرورش گفت: استان در جذب مربیان تشکیلاتی رتبه دوم کشور را از آن خود کرده و در محور جذب دانش‌آموزان تشکیلاتی در رتبه پنجم کشور قرار دارد.

وی افزود: در ارزیابی کلی سازمان دانش‌آموزی ایران؛ استان کهگیلویه و بویراحمد در فعالیت‌های تشکیلاتی و پیشتازان دانش‌‌آموزی در رتبه دوم کشور قرار دارد.

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول