اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

افتتاح طرح انتقال آب به تازیان و روستاهای شمال بندرعباس

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری هرمزگان از بهره برداری طرح انتقال آب به شهر تازیان و روستاهای شمال بندرعباس با حضور وزیر نیرو در هفدهمین هفته از پویش *#الف_ب_ایران* خبر داد.

افتتاح طرح انتقال آب به تازیان و روستاهای شمال بندرعباس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، امین قصمی صبح امروز با بیان اینکه با اجرای پویش سراسری «الف ب ایران» قرار است تا پایان سال هر هفته طرح‌هایی در صنعت آب و برق توسط وزیر نیرو به بهره‌برداری برسد، گفت: در همین راستا طرح انتقال آب به تازیان و روستاهای شمال بندرعباس روز شنبه با حضور دکتر رضا اردکانیان وزیر نیرو مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی در تشریح جزئیات این پروژه گفت: در اجرای طرح مذکور، خط انتقال آب به طول ۸.۷ کیلومتر با لوله های فولادی به قطر ۶۰۰ میلیمتر از میدان ورودی شهر بندرعباس تا ایستگاه پمپاژ چهچکور به روش EPCاحداث شده است.

 مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان ادامه داد: در این راستا همچنین یک ایستگاه پمپاژ در چهچکور با ظرفیت ۴۵۰ لیتر در ثانیه و مخزن هزار مترمکعبی بتنی شهرو احداث شده است.

قصمی، اعتبار هزینه شده برای این طرح را ۲۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: عملیات اجرای این طرح از سال ۹۶ آغاز و با حضور وزیر نیرو مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی گفت: با افتتاح این طرح، شهر تازیان و ۴۴ روستای واقع در شمال بندرعباس با جمعیتی بالغ بر ۱۰۲ هزار نفر از نعمت آب شرب پایدار بهره مند خواهند شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان افزود: تا پیش از این، مناطق واقع در شمال بندرعباس با چالش هایی در زمینه تامین آب مواجه بودند که طبق وعده ای که داده بودیم این پروژه تکمیل و با حضور وزیر نیرو مورد بهره برداری قرار می گیرد. 

وی افزود: با ادامه طرح مذکور صنایع واقع در شهرک صنعتی نیز از نعمت آب شرب پایدار بهره‌مند خواهند شد که می تواند به رونق اقتصادی بیشتر استان بینجامد.

انتهای پیام/۳۲۶۴/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول