اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هشدار مسکو در خصوص اظهارات تحریک‌آمیز مقامات ترکیه

وزارت خارجه روسیه با غیرقابل قبول دانستن سوءاستفاده آنکارا از حوادث غمبار ادلب، از مسئولان ترکیه خواست از اظهارات تحریک‌آمیز اجتناب کنند.

هشدار مسکو در خصوص اظهارات تحریک‌آمیز مقامات ترکیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از اینکه «دولت باغچه‌لی» رئیس حزب «جنبش ملی‌گرای» ترکیه، مسکو را مسئول کشته و زخمی شدن نظامیان این کشور در عملیات ارتش سوریه در ادلب خواند، دولت روسیه درباره تداوم چنین اظهارنظرهایی هشدار داد.

به نوشته وبگاه شبکه «راشاتودی»، وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای گفت: «از نظر ما، استفاده از حوادث غمبار با هدف کسب امتیازهای سیاسی در داخل [ترکیه]، غیرقابل قبول است».

وزارت خارجه روسیه سپس از نمایندگان و مسئولان ترکیه‌ای خواست قویاً از چنین «اظهارات تحریک‌آمیزی که، به هیچ‌وجه کمکی به مذاکرات سازنده میان دو کشور بر سر موضوع راهکار سوریه نمی‌کنند»، اجتناب نمایند.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز در این باره توضیح داد: «باید توجه داشت که تمام مناطق کاهش تنش در سوریه، به عنوان ابزار موقت تشکیل شده‌اند که نباید به هیچ طریق مانع حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور شوند، همچنین مبارزه با تروریست‌های شناخته‌شده از سوی سازمان ملل را نیز متوقف نکند».

زاخارووا همچنین تاکید کرد اولویت اصلی روسیه، کاهش سطح خشونت‌ها در میدان و تلاش برای رسیدن به راهکار فراگیر جهت پایان دادن به مشکل ادلب است.

این اظهارات مسکو در حالی است که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز چهارشنبه با متهم کردن ارتش سوریه به حمله به غیرنظامیان در ادلب، ایران و روسیه را نیز در این موضوع شریک دانسته و دمشق و متحدانش را تهدید کرد. (جزئیات بیشتر)

پیشتر وزارت دفاع روسیه با انتقاد از عدم پایبندی ترکیه به تعهدات خود ذیل توافق سوچی در مورد ادلب، ترکیه را مسبب وخامت اوضاع در این استان سوری معرفی کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول