اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

مقام ازبک: عضویت در اتحادیه اوراسیا باید در راستای منافع مردم باشد

معاون اول وزیر امور خارجه ازبکستان گفت: نباید عضویت در اتحادیه اوراسیا و سازمان جهانی بهداشت را مقایسه کرد و مقامات ارشد دولتی معتقدند عضویت در هر نهادی باید در راستای منافع مردم باشد.

مقام ازبک: عضویت در اتحادیه اوراسیا باید در راستای منافع مردم باشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «الهام نعمت اف» معاون اول وزیر امور خارجه ازبکستان در نشستی خبری گفت: نباید عضویت در اتحادیه اوراسیا و سازمان جهانی بهداشت را مقایسه کرد.

وی افزود: هم اکنون ازبکستان برای پیوستن به اتحادیه اقتصادی اوراسیا و سازمان جهانی بهداشت مذاکراتی انجام می‌دهد.

الهام نعمت اف اظهار داشت: پیش از اتخاذ تصمیم در مورد پیوستن به سازمان‌های جدید بین المللی دولت این کشور تمام مزایا و ریسک‌های آن را بررسی می‌کند.

این دیپلمات ارشد ازبکستان خاطرنشان کرد: ازبکستان از زمان استقلال خود در 120 سازمان بین المللی و نهادهای مالی عضو شده است.

الهام نعمت اف یادآوری کرد: امروز یک گروه کاری ویژه به ریاست معاون وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان در زمینه عضویت این کشور در سازمان جهانی بهداشت فعالیت می‌کند.   

معاون اول وزیر امور خارجه ازبکستان گفت: ما اول در مورد حمایت همه جانبه به توافق می‌رسیم و پس از آن عضو سازمان جهانی بهداشت خواهیم شد همچنین با اتحادیه اقتصادی اوراسیا نیز این مراحل را طی خواهیم نمود.

این دیپلمات ارشد ازبکستان با اشاره به اظهارات «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان گفت: عضویت در اتحادیه اقتصادی اوراسیا باید در راستای منافع مردم باشد.

شوکت میرضیایف در ماه ژانویه اظهار داشت: عضویت در ساختارهای همگرایی به معنی از دست دادن استقلال ازبکستان نیست.

رئیس جمهور با اشاره به بحث‌ها در مورد عضویت احتمالی در اتحادیه اقتصادی اوراسیا گفت: ازبکستان موقعیت ناظر را در نظر دارد.

«عبدالعزیز کامل اف» وزیر امور خارجه ازبکستان در ماه نوامبر سال 2019 میلادی اظهار داشت: ازبکستان تلاش می‌کند روند پیوستن به سازمان جهانی بهداشت را هر چه سریع‌تر به پایان برساند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول