اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

انتخابات کاغذی در زنجان!

با وجود گرانی کاغذ اما بازهم فرصت یک هفته‌ای تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی موجب شده است که چهره شهر نازیبا شود و شهروندان زنجانی هر روز صبح با خیابان‌هایی مواجه می شوند که زیر عکس کاندیداهای مختلف پنهان شده است، تبلیغاتی که اگر هزینه آسفالت همین خیابان‌ها می‌شد دیگر معبر اصلی وجود نداشت

انتخابات کاغذی در زنجان!

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، با پایان تأیید صلاحیت نامزدهای یازدهمین مجلس شورای اسلامی، از ساعت صفر بامداد دیروز تبلیغات انتخاباتی خود را آغاز کردند.
با آغاز زمان تعیین شده تبلیغات کاندیداهای مجلس، شور و حال خاصی مناطق مختلف استان را در بر گرفت و طرفداران هر کاندیدا در شهرها و روستاها مشغول تبلیغ داوطلب مورد علاقه خود هستند.
رقابت 113 نامزد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان زنجان آغاز شده است و ۷ هزار و ۱۴۸ نفر برای ۲۹۰ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی رقابت می‌کنند.
ساعت ۲۴ چهارشنبه هفته آینده مهلت تبلیغات به پایان رسیده و پنجشنبه سکوت تبلیغاتی برای ورود به ایستگاه نهایی رقابت در روز جمعه و حضور مردم پای صندوق‌های رأی خواهد بود.
هرچند که پیش از این نیز تبلیغات غیررسمی و غیرمجاز کاندیداها و طرفداران آنها به وفور در فضای مجازی و مجلس چهره به چهره در حال انجام بود، اما امروز تبلیغات به صورت رسمی آغاز شده است.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری زنجان در این رابطه گفت: امر انتخابات یکی از مدون‌ترین فرآیندها و رویدادهای کشور، زمان‌بندی کاملاً مشخصی برای هر اقدام دارد و گام‌های اجرایی آن باید به طور دقیق و منظم طی شود.

خدابخش مرادی نافچی با اشاره به هماهنگی‌های به عمل آمده با کمیته‌های مختلف انتخاباتی و همچنین دست اندرکاران انتخابات گفت: امروز زنجان آماده برگزاری انتخابات پرشور است.

وی بر رصد فعالیت‌های انتخاباتی تأکید کرد و افزود: رصد فضای مجازی و عملکرد همه کاندیداها و حامیان آنها در این بستر نیز با جدیت انجام می‌شود.

تایید صلاحیت 113 کاندیدا در زنجان

دبیر ستاد انتخابات استان زنجان در ارتباط با کاندیداهای تأیید صلاحیت شده گفت: در استان زنجان 113 نفر، نامزد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان زنجان هستند که  از این تعداد ۶۹ نفر در حوزه زنجان و طارم ، ۲۰ در حوزه ابهر، خرم‌دره و سلطانیه، ۱۵ نفر در حوزه خدابنده و ۹ نفر نیز در ماهنشان، ایجرود تایید صلاحیت شده است.

خیرالله ترخانی با اشاره به اینکه پیش از پایان موعد تایید صلاحیت‌ها  چهار نفر از ادامه رقابت‌های انتخاباتی انصراف دادند، اضافه کرد: همچنین در همین بازه زمانی چهار نفر دیگر نیز از سایر استان‌ها به حوزه انتخابیه استان زنجان انتقالی گرفتند.

وی با اشاره به اینکه در استان زنجان 757 شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: در همین راستا 15 هزار نفر در استان زنجان برگزاری انتخابات مجلس یازدهم را برعهده خواهند داشت.

فرماندار زنجان نیز در ارتباط با بحث تبلیغات و قوانینی که در ارتباط با آن وجود دارد، اظهار کرد: نصب تبلیغات در محل ادارات، نهادهای عمومی، شهرداری‌ها، اموال عمومی، ادارات، اماکنی که جنبه دولتی دارد، محدودیت دارد.

رضا عسگری گفت: نصب تبلیغات بر روی علائم راهنمایی و رانندگی و برخی از مناطقی که جنبه عمومی دارد، ممنوع است، همچنان که از سوی شهرداری نیز این مناطق مشخص شده است و کاندیداها نباید نسبت به تبلیغات در آن اقدام کنند.

وی در ارتباط با تبلیغات پیش از موعد کاندیداها نیز گفت: قبل از آغاز تبلیغات رسمی به این شکل تبلیغات به ویژه در سطح شهر نداشتیم و صرفا تبلیغات محدود به اظهارنظرها و توضیحات برخی از تراکت‌ها بوده است که این تخلفات به مراجع مربوطه اعلام و بعضا تذکر نیز داده شده است.

تبلیغات کاغذی در زنجان

یکی از موضوعاتی که همواره در انتخابات مورد توجه بوده بحث تبلیغات است، هرچند که طی ادوار گذشته تبلیغات انتخاباتی شکل نوینی به خود گرفته است، اما بازهم شاهد تبلیغات به شیوه سنتی از سوی برخی کاندیداها هستیم.

چرا که با وجود گرانی کاغذ، بازهم فرصت یک هفته‌ای تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی موجب شده است که چهره شهر نازیبا شود و شهروندان زنجانی هر روز صبح با خیابان‌هایی مواجه می‌شوند که زیر عکس کاندیداهای مختلف پنهان شده است، تبلیغاتی که اگر هزینه آسفالت همین خیابان‌ها می‌شد دیگر معبر اصلی وجود نداشت که با مشکل آسفالت موجب آزار شهروندان بشود.
گاهی چسبیده شدن این تبلیغات بر روی تابلوهای راهنمایی و رانندگی صحنه‌های زشتی را رقم می‌زند که به دور از شأن شهر و شهروندان بود اقدامی که برای بسیاری از شهروندان ملاک انتخاب کاندیدایی مناسب در حوزه محیط زیست قرار گرفت.

به نظر می‌رسد در این بحبوحه گرانی کاغذ اگر از فناوری‌های نوین ارتباطی همانند شبکه‌های اجتماعی که روزانه بسیاری از آن استفاده می‌کنند در حوزه تبلیغات انتخاباتی هم استفاده می‌شد علاوه بر جلوگیری از هزینه‌های زیاد و حفظ محیط زیست شهر قطعا چهره شهر هم زیباتر خواهد شد، چرا که پس از پایان مهلت تبلیغاتی کاندیداها هزینه بسیاری برای جمع‌آوری آثار این تبلیغات از در و دیوارهای شهر توسط شهرداری‌ها صرف می‌شود و با توجه به شرایط منابع انسانی این کار تا روزها ادامه پیدا می‌کند.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول