اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

نباید احساسات و قبیله‌گرایی را در انتخابات دخیل کنیم

امام جمعه بابل با اشاره به اینکه در انتخابات نباید تابع احساس باشیم، گفت: نباید احساسات و قبیله‌گرایی را در انتخابات دخیل کنیم، باید رای را با معرفت و گزینش داد زیرا در قیامت بابت رای از ما پاسخ قانع کننده می‌خواهند.

نباید احساسات و قبیله‌گرایی را در انتخابات دخیل کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس در شهرستان بابل، حجت‌الاسلام حسن روحانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بابل اظهار کرد: با برپایی جشن و سرور در مساجد و هیأت‌های شهر و روستا جلوه عظمت ولادت حضرت زهرا(س) را جلوه گر کنید.

وی با اشاره به اینکه زنان قدر زن بودن خود را بدانند، افزود: با خدمت به مادر خود رحمت خداوند را بدست آوردید، طبق آیات و روایات روز مادر برای این است که تواضع و ادب در برابر مادر به فرزندان یادآوری شود.

امام جمعه بابل با اشاره به اینکه نقش مادری در جامعه ما در حال کمرنگ شدن است، تصریح کرد: یکی از علل آن افزایش سن ازدواج است که دختران ما مایل به تشکیل خانواده و دنبال نقش مادری نیستند زیرا مسیری که دختران ما طی می‌کنند سبب شده تا اولویت‌های آنان جا‌به‌جا شود.

روحانی خاطرنشان کرد: اولویت نقش مادری جای خودش را به تحصیل عالیه و شغل داده است، باید در کنار تحصیل، ازدواج انجام شود، متاسفانه شاهدیم که برخی از افرادی که سن ازدواج‌شان بالا رفته است در خانه سگ نگه می‌دارند تا با آن مانوس شوند.

این مسؤول با بیان اینکه برخی فکر می‌کنند با رای ندادن مشکلات آنها رفع می‌شود اما این مشکلات با رای دادن به فردی دلسوز رفع می‌شود، یادآور شد: این خطای بزرگی است که برخی از افراد در رای دادن مردد هستند.

وی با اشاره به اینکه در نخستین روز انقلاب، اصل نظام اسلامی بر همه پرسی گذاشته شد و امام راحل به نقش مردم در تصمیم گیری جامعه حساس بود، ادامه داد: فرزندان خود را به شرکت در انتخابات دعوت کنیم، انتخابات زمینه حل مشکلات را فراهم می‌کند.

امام جمعه بابل تصریح کرد: در انتخابات نباید تابع احساس باشیم، همانطور که در گذشته دیدیم گاهی به یک عکس و گاهی به طایفه گاهی به اصلاح‌طلب و اصولگرا بودن رای می‌دهیم، نباید احساسات و قبیله‌گرایی را در انتخابات دخیل کنیم، باید رای را با معرفت و گزینش داد زیرا در قیامت بابت رای از ما پاسخ قانع کننده می‌خواهند.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی بر اساس قانون اساسی اختیارات زیادی برای گره گشایی دارد، باید این جایگاه بزرگ را در نظر گرفت و رای داد، ما به همه کاندیدا احترام می‌گذاریم اما باید کسی انتخاب شود که درخور این شهر باشد مانند مرحوم آیت‌الله فاضل و مرحوم مجدآرا که برخورد و حضورشان در شان مجلس باشد، باید ایمان، صلاح و تقوا را در نظر گرفت.

روحانی یادآور شد: بسیار جای تاسف است که برخی نمایندگان فعلی مجلس به‌خاطر بی‌دینی و بی‌تقوایی رد صلاحیت شدند، باید از مومنین شهر بپرسیم که چه کسی تقوا و دین دارد و به آن رای داد.

وی گفت: نماینده باید مطالبه‌گر باشد و مطالبات رهبری و مشکلات و معضلات شهر را رفع کند نه اینکه فقط صندلی پر کند، باید سوابق افراد را لحاظ و آگاهانه انتخاب کرد، نباید این شهر از انتخاب ضرر کند، حتما به دو نفر رای بدهید، این شهر دو نماینده می‌خواهد، نباید بین دو نماینده اختلاف باشد که شهر از این امر ضرر کند، واجب است بر همه ما به دو نفر رای دهیم.

وی همچنین رحلت فقید سعید مرحوم آیت‌الله طبرسی نماینده فقید رهبری در استان را به بیت سعید و عموم مردم استان تسلیت عرض کرد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۰/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول