اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ارتش برای کمک به مردم گرفتار در برف هشترود نفربر اعزام کرد/ قطع شدن برق و آب روستاها+ تصاویر

نفربرهای ارتش در هشترود برای کمک به مردم روستاهای محاصره در برف شتافتند.

ارتش برای کمک به مردم گرفتار در برف هشترود نفربر اعزام کرد/ قطع شدن برق و آب روستاها+ تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از هشترود، با پیگیری‌های مسئولان هشترود و چاراویماق(قره آغاج)  ۴ دستگاه نفر بر مدل کراس و ۵ دستگاه بولدوزر از تبریز به منطقه هشترود و قره آغاج اعزام شدند تا مردم گرفتار در برف را نجات دهند.

بازگشائی راه های شهرستان با اولویت راه های اصلی صورت خواهد گرفت

امین امینان فرماندار شهرستان هشترود در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان هشترود با بیان اینکه در حال حاضر آزادراه تبریز – زنجان به عنوان اصلی‌ترین محور استان چند روز است که به دلیل بارش برف و کولاک هوا دچار مشکل شده بگونه‌ای که تنها در طی ۳ – ۴ روز گذشته چندین بار مسدود شده است، گفت: در این شرایط بحران نیاز هست تا امکانات موجود با رعایت اولویت استفاده شوند چرا که به دلیل درگیر بودن همزمان چندین استان و همچنین چندین شهرستان در سطح استان امکان گسیل همزمان امکانات برای تمام مناطق شهرستان را نداریم از این رو چاره جز اولویت بندی در توزیع امکانات بمنظور بازگشایی راه‌ها نیست بنابراین اولویت ها به ترتیب باید با شاهراه استان، راه های اصلی و سپس راه های روستایی و ... باشد.

وی  با بیان اینکه طی چند روز گذشته تمام مسئولان عضو ستاد بحران شهرتلاش خود را به منظور بازگشایی راه‌ها انجام داده‌اند، اظهار داشت: حتی در بسیاری از موارد درخواست کمک از نیروهای نظامی به منظور در اختیار قرار دادن ماشین آلات سنگین همچون ( نفربر، لودر، بولدزر، گریدر و ... ) داشته‌ایم و از فردا با هماهنگی‌های صورت گرفته با استاندار میزان امکانات شهرستان را افزایش خواهیم داد.

امینیان در همین زمینه ضمن درخواست از مردم به منظور افزایش آستانه صبر و تحمل خود گفت: مسئولان هم لازم است با مردم صادقانه برخورد کنند و در مواردی که امکان انجام عملی را ندارند وعده خلاف واقع ندهند.

وی ضمن تاکید مجدد بر بازگشایی مسیرها با اولویت راه‌های اصلی گفت: در حال حاضر امکان بازگشایی راه‌های روستایی میسر نیست و راه ۱۷۱ روستا مسدود اعلام شده است اما در موارد خاص که مردم در روستاها مشکلاتی از جمله قطعی آب (آب شرب بیش از ۳۰ روستا قطع اعلام شده)، قطعی برق (۴۰ روستا با مشکل قطعی برق مواجه هستند)، کمبود نان، بیمار و ... داشته باشند باید در اسرع وقت نیروهای امدادی به محل اعزام شوند و مشکل مردم را برطرف کنند.

فرماندار شهرستان هشترود با بیان اینکه طی روزهای آینده براساس هشدارهای هواشناسی بارش‌ها تداوم خواهد یافت، گفت: مسئولان دستگاه‌ها تمهیدات لازم در راستای احصا نیازهای روستائیان را انجام دهند تا با اولویت بندی نسبت به ارسال نان و سایر کالاهای مورد نیاز اقدام شود.

وی همچنین باتوجه به در پیش بودن انتخابات بر ضرورت برطرف کردن مشکل آنتن دهی روستاهای هدف در طول هفته آینده تاکید کرد.

 

انتهای پیام/60001/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول