اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

رایزنی ظریف با وزرای خارجه عمان و کرواسی در مونیخ

وزیر امور خارجه ایران با وزرای خارجه عمان و کرواسی در مونیخ دیدار و گفتگو کرد.

رایزنی ظریف با وزرای خارجه عمان و کرواسی در مونیخ

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران امروز (جمعه) در حاشیه پنجاه و ششمین کنفرانس امنیتی مونیخ با وزرای خارجه عمان و کرواسی دیدار و گفتگو کرد.

در دیدار ظریف و یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان روابط دوجانبه و مسائل منطقه مورد گفتگو‌ و تبادل نظر قرار گرفت. ظریف و همتای عمانی پیش از این نیز در تهران و در زمان بازگشت یوسف بن علوی از نشست داووس در تهران دیداری کوتاه داشتند.

محمدجواد ظریف و «گوردان گرلیچ رادمان» وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کرواسی نیز امروز (جمعه) در حاشیه نشست کنفرانس امنیتی مونیخ دیدار و موضوعات مورد علاقه دو کشور را مورد گفتگو قرار دادند.

 

 

ظریف پیش از این با وزرای خارجه چین، فنلاند، واتیکان، چک و نخست‌وزیر و وزیر خارجه کانادا در حاشیه این نشست دیدار و گفتگو کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه شب برای شرکت در پنجاه و ششمین کنفرانس امنیتی مونیخ به آلمان سفر کرد.

ظریف همچنین امروز با گروه الدرز ( ریش سفیدان - مقامات بلند پایه سابق سازمان ملل متحد ) در حاشیه نشست کنفرانس امنیتی مونیخ دیدار و گفتگو کرد.

پیش از این سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه از سفر ظریف به مونیخ خبر داده بود و ظریف هم درباره سفرش به خبرنگاران گفته بود که در این اجلاس شرکت می کند و افزود: بسته به اینکه در کدام جلسات آن حضور یابم، درباره مسائل امنیت منطقه، خطرات اقدامات آمریکا، ترور ناجوانمردانه سپهبد سلیمانی و همراهان ایشان و سیاست آمریکا در خاورمیانه و به اصطلاح معامله قرن، خروج آمریکا از برجام و سیاست های آمریکا در این زمینه در جنبه سلبی سخن خواهم گفت. در بخش ایجابی نیز از طرح صلح هرمز صحبت خواهیم کرد و نقشی که منطقه ما می تواند برای آینده بهتر ایفا کند.

کنفرانس امنیتی مونیخ از امروز (جمعه) ۱۴ فوریه به مدت سه روز برپاست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول