اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

10 طرح داخلی و 5 طرح خارجی در سی و سومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی برگزیده شدند

در سی و سومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی از بین 328 طرح ارائه شده از 35 کشور، 10 طرح داخلی و 5 طرح خارجی برگزیده شدند.

10 طرح داخلی و 5 طرح خارجی در سی و سومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی برگزیده شدند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی فارس، علی الیاسی دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی و عضو هیأت علمی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، در نشست خبری این جشنواره با ارائه گزارشی از سی و سومین دوره برگزاری جشنواره بین‌المللی خوارزمی اظهار داشت: از میان ۳۲۸ طرحی که به جشنواره امسال ارائه شده بود ۱۰ طرح داخلی و ۵ طرح خارجی به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

وی ادامه داد: این طرح‌ها از فروردین سال ۹۸ به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بودند و داوری طرح‌ها از مهر ماه ۹۸ آغاز شد که کمیته داوران اکنون ارزیابی طرح‌ها را به پایان رسانده‌اند.

الیاسی خاطرنشان کرد: جشنواره بین‌المللی خوارزمی در ۱۸ گروه تخصصی در رشته‌های مهندسی برق و کامپیوتر، مکاترونیک، فناوری‌های شیمیایی، فناوری نانو، مواد، متالوژی و انرژی‌های نو، مهندسی نرم‌افزار و فناوری اطلاعات و مدیریت فناوری، زیست فناوری و علوم پایه پزشکی، کشاورزی و منابع طبیعی، محیط زیست، علوم پایه، عمران، هوافضا، معماری و شهرسازی، هنر و علوم پزشکی برگزار می‌شود.

دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی یادآور شد: این جشنواره در محورهای اصلی پژوهش‌های بنیادی،‌کاربردی، طرح‌های توسعه‌ای و اختراع و نوآوری برگزار می‌شود.

* ۳۵ کشور در جشنواره بین‌المللی خوارزمی ایران شرکت کردند

وی با اشاره به کشورهای خارجی شرکت‌کننده در این جشنواره گفت:‌از ۳۵ کشور طرح دریافت کرده‌ایم که در نهایت طرح‌هایی از کشورهای چین، کره جنوبی، استرالیا و آمریکا مورد پذیرش قرار گرفتند.

الیاسی درباره جوایز برگزیدگان این جشنواره گفت: برگزیدگان علاوه بر اینکه لوحی با امضای رئیس‌جمهور دریافت می‌کنند جوایز ریالی هم دریافت خواهند کرد. همچنین برندگان به بنیاد ملی نخبگان معرفی می‌شوند و از این بنیاد تسهیلاتی را دریافت خواهند کرد.علاوه بر این ۷ سازمان بین‌المللی که با سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران همکاری دارند به برگزیدگان گواهی خواهند داد.

* راه‌اندازی سامانه اطلاعاتی ادوار جشنواره خوارزمی

دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی از راه‌اندازی سامانه کهربا به عنوان بانک اطلاعاتی جدید جشنواره بین‌المللی خوارزمی خبر داد و گفت:‌در این بانک اطلاعاتی اطلاعات همه طرح‌های برگزیده جشنواره جوان و بین‌المللی خوارزمی در سال‌های قبل وجود دارد و قابلیت سرچ در این بانک اطلاعاتی استفاده از آن را به ساده‌ترین شکل ممکن کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در روال بررسی، سطح کیفی کارها نشان می‌دهد که هر سال که جشنواره را به پیش می‌بریم به سطح بالاتری از کیفیت در همه حوزه‌های پژوهش‌‌های کاربردی و بنیادی، طرح‌های توسعه‌ای و اختراع و نوآوری رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: سی و سومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی ۲۸ بهمن ماه در محل اجلاس سران و با حضور حسن روحانی رئیس‌جمهوری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول