اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

ناسا از طریق«لیزر» با فضانوردان مریخ ارتباط برقرار می‌کند

ناسا در تازه‌ترین اقدام تصمیم گرفته استفاده از لیزر را جایگزین امواج رادیویی کند تا سرعت ارسال پیام میان آژانس فضایی و فضانوردان به بیش از 10 برابر افزایش یابد.

ناسا از طریق«لیزر» با فضانوردان مریخ ارتباط برقرار می‌کند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، ناسا در تازه‌ترین اقدام خود تصمیم گرفته لیزر را جایگزین امواج رادیویی کند.

تا به امروز برای برقراری ارتباط با فضانوردان در جریان سفرهای فضایی به طور عمده از امواج رادیویی استفاده شده است، اما سرعت حرکت این امواج پایین بوده و پاسخگوی سفرهای فضایی طولانی مدت به نقاط دوردست نیست و همین موضوع دلیل تغییر رویکرد ناسا است.

این فناوری جدید پیش از این برای ایجاد ارتباطات بهتر در فضای عمیق به تأخیر افتاده بود؛ با توجه به مأموریت بعدی ناسا برای سفر به مریخ درسال ۲۰۳۰، نحوه ارتباط آژانس فضایی با فضانوردان خود در حال حاضر دستخوش پیشرفت بزرگی است.

ناسا که اکثراً از امواج رادیویی برای برقراری ارتباط بین فضا و زمین استفاده می‌کرد، اکنون به دنبال استفاده از لیزرها است.

طی چندین دهه، ناسا از امواج رادیویی برای ارسال پیام بین فضانوردان در فضا و خدمه در زمین استفاده کرده است؛ با این حال، با وجود ماموریت قریب الوقوع مریخ باید شرایط ارتباط بهتر و باکیفیت‌تر میان آژانس و فضانوردان مهیا شود.

به عنوان پرتوهای دارای چراغ مادون قرمز، لیزرها بسیار قدرتمند هستند؛ آنها می‌توانند مسافت‌های بیشتری را در فضا با قدرت بسیار قو‌ی‌‌تر از امواج رادیویی طی کنند.

سوزان، مدیر برنامه جدید ناسا گفت: لیزرها می‌توانند سرعت داده فضانوردان از مریخ را حدود ۱۰ برابر آنچه از رادیو دریافت می‌شود، افزایش دهند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول