اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

مجموعه گردشگری خیر گنبدی با حمایت دولت تا یکسال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار گلستان گفت: با توجه به اینکه «حاج محمد شهرکی» اقدامات خوبی برای استان و کشور انجام داده، با حمایت بخش دولتی مجموعه گردشگری این خیر گنبدی ظرف مدت یکسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مجموعه گردشگری خیر گنبدی با حمایت دولت تا یکسال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، هادی حق‌شناس صبح امروز در مراسم کلنگ‌زنی بزرگترین مجموعه گردشگری تجاری تفریحی گنبدکاووس در شمال کشور اظهار کرد: با شناختی که از خیر گنبدی «حاج محمد شهرکی» در پیگیری‌های امور خود داریم قول می‌دهم بخش دولتی از این مجموعه حمایت کرده و این مجموعه ظرف مدت یکسال به بهره‌برداری برسد.
وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد این سرمایه‌گذاری به صورت تسهیلات به وی پرداخت می‌شود، افزود: با اجازه قوه قضائیه تسهیلات این مجموعه به طور ویژه در دستور کار است و همین امسال برای اجرای روند سریع کار و بهره‌برداری آن تا سال آینده پرداخت خواهد شد.
استاندار گلستان یکی از مزیت‌های استان گلستان را بخش گردشگری نامید و ادامه داد: در هیچ استانی از کشور مانند گلستان با کمتر از دو ساعت رانندگی به سه اقلیم متفاوت بیابانی،کوهستانی و آب و هوای معتدل دسترسی نخواهیم داشت ضمن اینکه وجود اقوام مختلف و جاذبه‌های تاریخی، مذهبی و طبیعی هم از دیگر مزیت‌های این استان است.
وی یکی از معضلات شهرستان گنبدکاووس را عدم داشتن هتل برشمرد و گفت: گنبدکاووس با دارا بودن برج قابوس که بیش از هزار سال قدمت دارد و همچنین امامزاده یحیی بن زید(ع) و شهر تاریخی جرجان متاسفانه از وجود هتل سه، چهار و یا پنج ستاره محروم است و امید داریم با تلاش‌های «حاج محمد شهرکی» و مسوولان استان و شهرستان به زودی شاهد افتتاح این مجموعه بزرگ و کامل باشیم تا این مشکل رفع شود.
حق‌شناس با اشاره به تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی از سوی استکبار جهانی خاطرنشان کرد: با وجود همه این تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی شرایط استان گلستان خوب بوده و تعداد پروژه‌های دهه فجر امسال نسبت به سال گذشته در استان ۵۰ درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه ۸۰ هزار هکتار از اراضی استان گلستان توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا زهکشی می‌شود، ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی تنها ۳ هزار هکتار از اراضی گلستان زهکشی شده بود و از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۵۲ هزار هکتار از اراضی زهکشی شده و ۳۰ هزار هکتار نیز توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا در دست اقدام است و با سفر دکتر نوبخت به استان گلستان در دهه فجر مقرر شد تا ۵۰ هزار هکتار دیگر از اراضی با تعرفه قبلی برای زهکشی به قرارگاه خاتم‌الانبیا واگذار شده و تا نیمه سال ۱۳۹۹ زهکشی شود.
استاندار گلستان گفت: مجموعه گردشگری «حاج محمد شهرکی» با همکاری بخش دولتی و همراهی ائمه جمعه و دیگر مسوولان ۲۶ بهمن سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای بیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول