اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

خیّر مدرسه‌سازی که سرایدار مدرسه شد/ وضعیت فیزیکی مدارس در تهران خوب نیست

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه در تهران نیازمند تخریب و بازسازی و مقاوم سازی 22 هزار کلاس هستیم، گفت: میانگین تراکم دانش آموزی در تهران 33 نفر است در حالی که میانگین کشوری 24 نفر است.

خیّر مدرسه‌سازی که سرایدار مدرسه شد/ وضعیت فیزیکی مدارس در تهران خوب نیست

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در آیین بازگشایی مدرسه دخترانه خیرساز مولود اسلامیه در منطقه 8 آموزش و پرورش تهران ضمن قدردانی از جامعه خیرین مدرسه ساز، اظهار کرد: خشت خشت این مدرسه با عشق، محبت و انگیزه بر روی هم گذاشته شده است.

وی افزود: مدارس زیادی داشته‌ایم اما خیرینی با این انگیزه و عشق و پیگیری کمتر می‌توانیم پیدا کنیم. امروز «امیر وفایی» یکی از خیرین بزرگ شهر تهران را از دست دادیم؛ وی منزل مسکونی‌اش را به مدرسه تبدیل کرده بود و خودش در سرایداری یک مدرسه دورتر زندگی می‌کرد و هر روز می‌آمد، دانش‌آموزان مدرسه اش را می‌دید و شادمان می‌شد. 

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حافظی که پایه جامعه خیرین مدرسه‌ساز که در دنیا بی نظیر است را بنیاد نهاد، گفت: وضعیت مدارس در تهران خوب نیست و از انتهای جدول، یکی مانده به آخر هستیم. آخرین رتبه مربوط به سیستان و بلوچستان و قبل از آن تهران است.

وی افزود: 8000 کلاس درس به تخریب و بازسازی و 7000 کلاس درس در تهران به مقاوم سازی نیاز دارند و میانگین تراکم دانش‌آموزی در تهران 33 نفر است در حالی که میانگین کشوری 24 نفر است و در مجموع در تهران نیازمند تخریب و بازسازی و مقاوم سازی 22 هزار کلاس درس هستیم. 

فولادوند با اشاره به اینکه بزرگترین امید ما خیرین مدرسه‌ساز هستند که 50 درصد بار آموزش و پرورش را با تعهد صد درصدی یا تعهد مشارکتی بر دوش می‌کشند، گفت: دست خیرین را می‌بوسم و بر این بوسه افتخار می‌کنم و اگر خیرین نبودند وضعیت ما از این بدتر بود. 

وی با بیان اینکه اولویت اول ما تکمیل و اتمام پروژه‌های مشارکتی خیرساز است که در آن تعهد داشتیم، اظهار کرد: از رئیس شورای شهر تهران و نمایندگان مجلس که در تغییر کاربری در آموزش و پرورش شهر تهران به ما کمک کردند، قدردانی می‌کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: این آموزشگاه به پیشنهاد خیرین به صورت هیأت امنایی اداره خواهد شد و امید است الگویی جدید از ساخت و ساز و مدیریت آن باشد. 

مینو زمان مدیر آموزش و پرورش منطقه 8 شهر تهران با اشاره به اینکه قریب 15 ماه پیش برادران معتمدیان ساخت مدرسه اسلامیه را کلید زدند، گفت: مساحت این مدرسه 432 متر مربع و زیربنای آن یک هزار متر مربع است. 

 مدرسه دخترانه مولود اسلامیه در چهار طبقه و 6 کلاس درس ساخته شده است و دارای سالن اجتماعات و یک کتابخانه است. این مدرسه با یک هزار و ۵۰ متر مربع زیربنا از سوی خیرین مدرسه‌ساز برادران عبدالحامد و محمد تقی معتمدیان و به پاسداشت مادرشان بانو مولود اسلامیه ساخته شده است که امروز مصادف با ولادت حضرت زهرا (س) افتتاح شد.

هر کلاس درس به نام یکی از بانوان ایرانی نامگذاری شده است که از جمله آنها می‌توان به مهدیه الهی قمشه‌ای، مریم میرزاخانی، بانو امین، توران میرهادی، طاهره صفارزاده و پروانه وثوق اشاره کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول