اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

نقش تعیین‌کننده تعرفه مالیات بر خانه‌های خالی در افزایش عرضه مسکن

مدیرکل سابق دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه اخذ مالیات از خانه های خالی از سکنه به افزایش عرضه کمک می کند گفت: تعیین تعرفه مالیاتی در خانه های خالی از سکنه مهم خواهد بود.

نقش تعیین‌کننده تعرفه مالیات بر خانه‌های خالی در افزایش عرضه مسکن

عباس فرهادیه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سئوال که آیا اخذ مالیات از خانه های خالی از سکنه می تواند به افزایش عرضه مسکن کمک کند گفت: به هر حال در آن دوره ای که در سمت مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی بودم تمام تلاش ما بر این اساس بود که به متعادل سازی بازار مسکن کمک کنیم و راه اندازی سامانه ملی املاک می تواند به شناسایی واحدهای خالی از سکنه و افزایش عرضه مسکن کمک کند.

وی با تاکید بر اینکه قطعا راه اندازی سامانه املاک می تواند به تعادل بازار مسکن کمک کند اظهار داشت: راه‌اندازی سامانه املاک و اخذ مالیات از خانه های خالی از سکنه می تواند به ارائه آمار و اطلاعات مسکن سر و سامان دهد.

فرهادیه ادامه داد: اگر این سامانه راه اندازی و تحویل سازمان امور مالیاتی شود باید دید که سازمان امور مالیاتی چه تدابیری و چه تعرفه‌هایی ایجاد خواهد کرد تا برای دارندگان مسکن مقرون به صرفه نباشد که واحد مسکونی خود را خالی نگه دارد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا وجود 2،5 میلیون مسکن خالی از سکنه در کشور می تواند واقعی باشد گفت: به هر حال مهمترین نکته مثبت سامانه املاک اخذ مالیات و شناسایی خانه های خالی از سکنه است و این سامانه به طور دقیق مشخص می کند که چه تعداد واحد مسکونی خالی از سکنه در کشور داریم.

به گزارش خبرنگار فارس، بر اساس سرشماری نفوس و مسکن در سال 95 بیش از 2،5 میلیون مسکن خالی از سکنه وجود داشت که البته باید دید در طی این سالها تعداد این واحدهای مسکونی افزایش و یا کاهش یافته است چرا که احتمال دارد در سال های 96 و 97 که قیمت مسکن جهش داشت دارندگان این واحدهای مسکونی توانسته باشند این واحدها را تبدیل به احسن کرده و آنها را بفروشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول