اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سازمان ملل خواستار تنش‌زدایی و آتش‌بس در ادلب شد

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل از دولتهای ترکیه، سوریه و روسیه خواست به دنبال تنش زدایی و آتش بس در ادلب باشند.

سازمان ملل خواستار تنش‌زدایی و آتش‌بس در ادلب شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل از ترکیه، سوریه و روسیه خواست گام‌هایی در جهت تنش‌زدایی در ادلب به منظور تضمین ارسال کمک‌های بشردوانه به مردم این منطقه بردارند. 

«استفان دوژوریچ» در پاسخ به سوال خبرگزاری تاس درباره اظهارات «رجب طیب» اردوغان رئیس جمهور ترکیه و اتهامات وی علیه روسیه در ادلب گفت: «پیام ما روشن است. ما به دنبال تنش زدایی و راههایی در راستای عدم افزایش خشونت‌ها هستیم. شرایط باید به سمت تنش زدایی و آتش بس پیش برود آنقدر که بتوانیم کمک‌های بشردوستانه را به ادلب ارسال کنیم.»

رئیس جمهور ترکیه روز چهارشنبه هفته گذشته مدعی شد که نیروهای روسیه و سوریه غیرنظامیان را ادلب هدف قرار می‌دهند نه تروریستها را. اردوغان در اظهاراتش تاکید کرد که ترکیه دیگر نقض آتش بس در ادلب را تحمل نخواهد کرد. «ماریا زاخارووا» سخنگی وزارت خارجه روسیه در پاسخ به اردوغان، اتهامات وی را رد و تاکید کرد که اتهامات ترکیه درباره حمله به مناطق کاهش تنش در ادلب درست نیست. 

ارتش سوریه از یک ماه پیش عملیات‌های نظامی خود علیه تروریست‌ها را از دو محور، یکی جنوب و غرب حلب و دیگری جنوب استان ادلب آغاز کرده و توانسته طی این مدت کوتاه، ۶۰۰ کیلومتر مربع را به همراه اتوبان حلب دمشق آزاد و پاکسازی کند. سوریه بارها اعلام کرده است که حملاتش علیه تروریستهایی است که ادلب حضور دارند.

دولت ترکیه از زمان آغاز عملیاتهای ارتش سوریه و آزاسازی بخشهایی از ریف ادلب، حضور نظامی خود را در این منطقه توسعه داده است و چندین کاروان نظامی شامل نیروهای نظامی ویژه این کشور صدها خودروی زرهی و سلاحهای سنگین وارد این منطقه کرده است. 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول