اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

دیدار ظریف با وزرای خارجه ژاپن و اسپانیا و رئیس گروه مردم در پارلمان اروپا در مونیخ

وزیر امور خارجه ایران در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با وزرای خارجه ژاپن و اسپانیا و رئیس گروه مردم در پارلمان اروپا دیدار و گفتگو کرد.

دیدار ظریف با وزرای خارجه ژاپن و اسپانیا و رئیس گروه مردم در پارلمان اروپا در مونیخ

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در پنجاه و ششمین نشست کنفرانس امنیتی مونیخ در محل برگزاری این نشست حضور دارد، امروز (شنبه) در حاشیه این نشست با وزرای خارجه ژاپن و اسپانیا و همچنین رئیس گروه مردم در پارلمان اروپایی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه ایران امروز در حاشیه نشست کنفرانس امنیتی مونیخ با «آرانچا گونزالس لایا» وزیر امور خارجه اسپانیا دیدار و گفتگو کرد.

 

 

بررسی راه‌های گسترش روابط دوجانبه، زمینه‌های تقویت اعتماد  و همکاری بین  ایران و اروپا، کاهش تعهدات برجامی ایران، تعهدات اروپا در برجام، اوضاع منطقه و  واقعیت‌های داخلی آمریکا از جمله محورهای گفتگوی دو وزیر خارجه در این دیدار بود.

براساس این گزارش، ظریف و «توشی میتسو موتگی» وزیر خارجه ژاپن در این دیدار در خصوص روابط دوجانبه و موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی به گفتگو پرداختند.

 

 

در دیدار «مانفرد و بر » رئیس گروه مردم در پارلمان اروپایی با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، تعهدات اروپا در قبال برجام  و همچنین کاهش تعهدات برجامی ایران و اوضاع منطقه غرب آسیا مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

 

 

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران دیروز و امروز (جمعه و شنبه) ۲۵ و ۲۶ بهمن ماه نیز در حاشیه این نشست با «جاستین ترودو» نخست‌وزیر و «فرانسوا فیلیپ شامپانی» وزیر خارجه کانادا و همچنین وزرای خارجه چین، فنلاند، واتیکان، جمهوری چک، عمان، اوکراین، کرواسی، گروه اقدام بحران، گروه الدرز و اعضای شورای روابط خارجی پارلمان اروپا دیدار و گفتگو کرد.

کنفرانس امنیتی مونیخ از روز جمعه ۱۴ فوریه به مدت سه روز برپاست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول