اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  فرهنگ عمومی

راه‌اندازی پویش «#ایران_قوی»/ سردار سلیمانی چون دل در گرو مردم داشت، عزیز شد

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه با اشاره به راه‌اندازی پویش «#ایران_قوی» گفت: اگر سردار سلیمانی این چنین مورد علاقه مردم قرار گرفت، به خاطر این است که ۴۰ سال در کنار مردم بود و با جان و دل برای انقلاب و مردم تلاش کرد و دل در گرو مردم داشت و این چنین مردم قدردان او شدند.

راه‌اندازی پویش «#ایران_قوی»/ سردار سلیمانی چون دل در گرو مردم داشت، عزیز شد

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس، هم زمان با نزدیک شدن به یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، پویش بزرگ انتخابات «#ایران_قوی» توسط معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه، مدیریت هنر و رسانه راه‌اندازی شده است. در این پویش سعی شده با تبیین سخنان رهبر انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به بیان ارتباط تنگاتنگ بحث انتخابات و تحقق ایران قوی بپردازد. به همین منظور با حجت‌الاسلام محمدحسن نبوی معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه گفت‌وگو کردیم.

مشارکت بیش‌تر مردم در انتخابات موجب تقویت نظام می‌شود

حجت‌الاسلام نبوی با اشاره به رابطه حضور حداکثری و ایران قوی بیان داشت:‌ میزان حضور مردم در انتخابات باعث تقویت آن نظام می‌شود. وقتی که در انتخابات ۵۰ درصد از مردم شرکت کنند یا بعضی از کشورهای اروپایی که زیر ۳۰ درصد مردم مشارکت دارند، این خیلی معنی دارد؛ یعنی پشتوانه مردمی آن ضعیف است، هر چه مشارکت مردم زیادتر باشد طبیعتاً موجب تقویت نظام است.

وی افزود: در شرایطی که ۴۱ سال از انقلاب می‌گذرد و همواره مورد تهدید دشمنان هستیم، یکی از قدرت‌های بزرگ دنیا شدیم و این موضوع فقط با توجه به عنایت الهی به نظام و دفاع تمام قد مردم از نظام اسلامی صورت گرفته است. در این زمینه امام (ره) فرمودند: حفظ نظام از اوجب واجبات است؛ یعنی حفظ نظام از همه واجبات واجب‌تر است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه هدف از این پویش را تبیین ملاک‌های اسلامی دانست و ابراز داشت: ما در این پویش به دنبال تبلیغ شخص خاصی نیستیم، بلکه تلاش داریم برای مردم تبیین کنیم تا در انتخابات حضور حداکثری داشته باشند و برای آن‌ها  ملاک‌های انتخاب از قول امام (ره) و رهبری انقلاب و از همه مهم‌تر بر اساس آیات و روایات ملاک افراد اصلح مشخص شود تا خود مردم انتخاب کنند.

حضور حداکثری، جایگاه ایران را در ارتباط بین‌الملل قوت می‌بخشد 

وی ادامه داد: در طول این ۴۱ سال تجربه کردیم چه افرادی خادم ملت بودند و به مردم خدمت کردند و در مقابل چه کسانی خیانت کردند و حداقل صحبت این است که به مردم بگویم به خائنین وابستگان به غرب و کسانی که ارزش‌های دینی را زیر سؤال می‌برند رأی ندهید و اینکه این شخص، چه کسی است مردم باید تشخیص بدهند.

حجت‌الاسلام نبوی اظهار داشت: حضور حداکثری، جایگاه ایران را در ارتباط بین‌الملل قوت می‌بخشد و ایران در ارتباطات خود با کشورهای جهان قوی‌تر خواهد شد. یکی از اهداف دشمن در بحث تحریم اقتصادی این است که مردم از حمایت انقلاب پشیمان کنند و بین مردم و انقلاب فاصله ایجاد شود. خوشبختانه با وجود فشارهای متعدد دشمن، در بخش‌های مختلف به خودکفایی رسیدیم و استعداد و اختراعات زمینه به بار نشستن پیدا کرده و امروز تحریم‌ها به عنوان تهدید تبدیل به فرصت شده است.

اینکه نمایندگان بگویند ما پل می‌سازیم، وعده سرخرمن است 

وی گفت: بسیاری از قوانین که می‌تواند راه‌حل مشکلات کلان کشور باشد، در مجلس اتفاق می افتد و اگر تولیدکنندگان دچار مشکل هستند به خاطر قوانین غلط است. اینکه نمایندگان بگویند ما پل می‌سازیم یا راه می‌سازیم، نقش آن‌ها در این زمینه کم است و در حقیقت باید قوانینی در مجلس تصویب کنند که فعالیت‌های اقتصادی را در کل کشور آسان کند ولی از باب نظارت دخالت آن‌ها مؤثر خواهد بود.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: اگر مجلس کار خود را به خوبی انجام دهد و با نظارت خود بخش عمده‌ای از مشکلات کشور برطرف خواهد شد و مجلس می‌تواند با تدبیر خود در بحث اقتصادی و مسئولان مربوطه کمک شایانی کند.

۴ شاخص نماینده اصلح

وی با اشاره به چهار شاخص نماینده اصلح افزود: اولین شاخص این است که نماینده باید دیندار باشد و اگر دیندار باشد، زیر بار کفر نمی‌رود و خیانت نخواهد کرد و از بیت‌المال سوءاستفاده نخواهد کرد و مردم باید به این موضوع توجه داشته باشند. دومین شاخص تخصص است، بعضی‌ها تقوا دارند، ولی متخصص و کارآمد نیستند و توجه به این موضوع برای رفع مشکلات مردم بسیار اثرگذار است.

حجت‌الاسلام نبوی بیان داشت: سومین شاخص وابسته و گرایش به غرب و کفار نداشتن است، ایرانی باشد و از دشمن نترسد. افرادی هستند که گرایش به دشمن ندارند، ولی از دشمن می‌ترسند و این موضوع در تصمیماتی که در مجلس گرفته می‌شود، واقعاً اثرگذار است.

وی ادامه داد: چهارمین شاخص مردمی بودن است، اینکه برای مردم دل بسوزاند و هنگامی که به مردم آسیبی وارد شود، نگران باشد. به نظر بنده افرادی که دو تابعتی هستند افرادی هستند که دل در گروه کشور ندارند و پای تلخ و شیرین نظام نیستند و با توجه به وابستگی آن‌ها اگر مشکلی پیش بیاید به کشور دیگر می‌روند تا به خیال خودشان زندگی راحتی داشته باشند.

سردار سلیمانی چون دل در گروه مردم داشت، عزیز شد

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه ابراز داشت: اگر سردار شهید سلیمانی این چنین مورد علاقه مردم قرار گرفت، به خاطر این است که ۴۰ سال در کنار مردم و با مردم با جان و دل برای انقلاب و مردم تلاش کرد و دل در گروه مردم داشت و این چنین مردم قدردان او شدند.

وی با اشاره به شبهات و تلاش دشمن برای عدم شرکت مردم در انتخابات گفت: کسانی که بر طبل عدم حضور می‌کوبند و تشویق می‌کنند که مردم در انتخابات شرکت نکنند، دشمنان رسمی ما هستند و کسی از انگلیس و آمریکا انتظاری ندارد. ولی دسته‌ای که در داخل کشور می‌گویند، ما در انتخابات شرکت نمی‌کنیم و لیست نمی‌دهیم، اینها گفته می‌شود تا به مردم القاء شود انتخابات واقعی نیست و در انتخابات شرکت نکنند و علت اصلی این رویکرد فشار بر شورای نگهبان است.

 

وقتی یک رأی می‌تواند خیر یا شر شود

حجت‌الاسلام نبوی ابراز داشت: برخی افراد هم لیست می‌دهند و حضور پیدا می‌کنند. آن‌ها دوست دارند مردم حضور کم رنگی داشته باشند تا بگویند چون ما نیستیم مردم نیامدن ولی هدف اصلی فشار به روی شورای نگهبان و یافتن جایگاه مردمی خود است. بنابراین اگر مردم اعتقاد دارند این افراد کارآمد هستند، به آن‌ها رای دهند و اگر کارآمد نبودند رأی ندهند تا وزن خود را در معادلات سیاسی بهتر بدانند.

وی افزود: نمایندگان هم می‌توانند منشاء خیر باشند، هم منشاء شر، اگر مردم در انتخابشان نمایندگان صالح انتخاب کنند، هرچه این افراد کار خیر انجام دهند، به عنوان وکیل مردم انجام دادند، قطعاً مردم در آن خیر و ثواب شریک هستند و در مقابل اگر افراد ناصالح انتخاب کنند، هر چه  بدی و شر از آن‌ها صادر شود، کسانی که این افراد را انتخاب کردند، مردم در آن شریک هستند.

به گزارش فارس، علاقه‌مندان می‌توانند در فضای مجازی با جستجوی هشتگ  #ایران_قوی به تولیدات این پویش دسترسی پیدا کرده و با حضور گسترده خود در انتخابات زمینه‌ساز پیشرفت و اعتلای همه جانبه کشور باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول