اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

جایزه «تجلی‌ اراده ملی» اهدا می‌شود/ «شنای پروانه» برترین فیلم مجمع منتقدان سینمای انقلاب

مراسم اختتامیه بخش «تجلی اراده ملی» سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، عصر دوشنبه ۲۸ بهمن در تالار ایوان شمس برگزار خواهد شد.

جایزه «تجلی‌ اراده ملی» اهدا می‌شود/ «شنای پروانه» برترین فیلم مجمع منتقدان سینمای انقلاب

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، مراسم اختتامیه و اهدای جوایز برگزیدگان بخش «تجلی اراده ملی»، ساعت ۱۸:۳۰ دوشنبه ۲۸ بهمن ماه در تالار ایوان شمس برگزار خواهد شد و محمد سلوکی اجرای این برنامه را که با حضور جمعی از مدیران ارشد سازمان‌ها و نهادها، هنرمندان و اصحاب رسانه برپا می‌شود، عهده‌دار خواهد بود.

محمدحسین پورفاضلی دبیر بخش «تجلی اراده ملی» سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر با اعلام این خبر اظهار داشت: باتوجه به فراخوان بخش «تجلی اراده ملی» که همزمان با آغاز به کار این دوره جشنواره منتشر شده بود، حدود ۳۰ سازمان آمادگی خود را برای حضور در این بخش اعلام کردند.

او افزود: پس از بررسی‌های لازم، ۱۲ سازمان، نهاد و تشکل برای حضور و داوری بخش «تجلی اراده ملی» درنظر گرفته شدند که بر اساس قضاوت هیأت‌های داوری جداگانه که پیش از این رسانه‌ای شده بود، برگزیدگان خود را معرفی خواهند کرد.

بر اساس این خبر، ۱۲ سازمان، نهاد و تشکل حاضر در بخش «تجلی اراده ملی» عبارتند از: بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت ورزش و جوانان، سازمان بهزیستی، شرکت راه آهن شهری تهران و حومه، سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، شرکت سهامی بیمه ایران، سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور،قوه قضاییه و فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی.

 

 

* «شنای پروانه» برترین فیلم مجمع منتقدان سینمای انقلاب

مجمع نویسندگان و منتقدان سینمای انقلاب» طبق رسم چندسال اخیر خود با برگزاری یک نظرسنجی از میان منتقدان و روزنامه‌نگاران فرهنگی دست به انتخاب آثار برتر جشنواره سی‌وهشتم فیلم فجر زده است.

در نظرسنجی امسال «مجمع نویسندگان و منتقدان سینمای انقلاب» از میان ۵۰ منتقد و روزنامه‌نگار سینمایی فیلم‌های «شنای پروانه» ساخته محمد کارت، «روز صفر» ساخته سعید ملکان و «لباس شخصی» ساخته امیرعباس ربیعی به ترتیب به عنوان سه اثر برتر جشنواره سی و هشتم فجر انتخاب شدند، که در اتفاقی قابل تامل هر سه از فیلم‌های اول جشنواره هستند. در این نظرسنجی همچنین فیلم «خروج» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا در رتبه چهارم و«خورشید» ساخته‌ی مجید مجیدی در رتبه پنجم قرار گرفتند. فیلم «پوست» ساخته برادران ارک هم به عنوان مهمترین غافلگیری و پدیده جشنواره در رتبه ششم قرار گرفت.

در بخشی از بیانیه این مجمع آمده است: مهمترین نکته‌ای که در تاریخ از جشنواره سی و هشتم ثبت خواهد شد ناداوری، عدم اعتماد به نفس و حقارت در مدیریت و درنهایت خطی است که سیاست‌گذاران فجر از این طریق به سینمای ایران می‌دهند. جشنواره سی‌و هشتم با برصدر نشاندن معدود تحریم‌کننده‌ها، که حتی برای گرفتن سیمرغ حاضر به حضور در جشنواره نشدند، در ابتدا باعث شد یکی از بی‌رمق‌ترین و ضعیف‌ترین اختتامیه‌های ادوار فجر رقم بخورد، مراسمی که از جشنواره سال بحرانی ۸۸ هم کم‌شورتر و خالی‌تر از چهره‌ها بود و تبدیل به رکورددار عدم حضور کاندیداها و برگزیده‌ها در مراسم شد. مهم‌تر اما اینکه نشانه‌ای بود برای سینماگران ایرانی که بدانند بی‌احترامی به سیستم و قانون برای تصمیم‌گیران فرهنگی کشور یک مزیت است و هرچه بیشتر به قانون احترام بگذارید قدر کمتری خواهید دید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول