اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

وانگ یی: اظهارات پامپئو و اسپر دروغ است

وزیر خارجه چین اظهارات وزرای دفاع و خارجه آمریکا درباره استفاده چین از تکنولوژیهای هوش مصنوعی برای اقدامات اطلاعاتی را دروغ و فرافکنی خواند.

وانگ یی: اظهارات پامپئو و اسپر دروغ است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وانگ یی وزیر خارجه چین در برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان به سر می‌برد با اعلام اینکه شیوع ویروس کرونا تحت کنترل درآمده، از کاهش ابتلا به این ویروس در خارج از استان هوبه برای یازدهمین روز متوالی خبر داده است.

وی درباره مسائل بین المللی نیز بر روابط پکن و مسکو تاکید کرد و اعلام کرد که روابط پکن و واشنگتن باید به مسیر درست بازگردد. 

یی در ادامه اضافه کرد که چین به دنبال روابط با آمریکا بر اساس اعتماد متقابل است. 

وی در عین حال به اظهارات وزرای دفاع و خارجه آمریکا که در سخنرانی‌های خود در مونیخ تکنولوژی‌های هوش مصنوعی چین را به باد انتقاد گرفته بودند پاسخ داد و تاکید کرد حرفهای «مارک اسپر» و «مایک پامپئو» دروغ و تهمت است. 

وزیر خارجه آمریکا گفته بود که هواوی و دیگر شرکت‌های دولتی فناوری چین، به عنوان اسب تروای (سازمان) اطلاعات چین عمل می‌کنند.

مارک اسپر نیز مدعی شده که پکن از تکتولوژی‌های فنی خود برای حمایت از شرکت‌های دولتی خود استفاده می‌کند و جامعه بین‌المللی باید شدیدا نگران تکنولوژی هوش مصنوعی چین باشد.

وی از جامعه بین‌المللی خواسته در برابر اقدامات چین از جمله تکنولوژی نسل پنجم اینترنت چین متحد باشند. 

وزیر خارجه چین همچنین در سخنرانی خود گفت که پکن در کنار مردم فلسطین و دیگر مردمی که سرکوب می‌شوند ایستاده است. 

خبرگزاری شینهوای چین نیز از دیدار وانگ یی با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ خبر داده و از مواضع ایران در زمینه مقابله چین با بحران کرونا قدردانی کرده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول