اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

ورود دستگاه پیشرفته رادیوتراپی به قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: یک دستگاه رادیوتراپی که از دستگاه‌های به روز جهان در درمان سرطان است، طی هفته آینده وارد قم می‌شود.

ورود دستگاه پیشرفته رادیوتراپی به قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد رضا قدیر ظهر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به شیوع ویروس کرونا در دنیا اظهار کرد: هیچ مورد مثبتی از این ویروس در کشور و در استان مشاهده نشده است.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی قم دو هزار و 245 تخت بیمارستان با 6 مرکز آموزش درمانی دارد، 59 خانه بهداشت با 69 بهیار، 9 مرکز بهداشتی روستایی، 28 مرکز بهداشت شهری و 5 مرکز بهداشتی شبانه روزی در استان قم مشغول به ارائه خدمت هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: 42 پایگاه اورژانس از جمله 20 پایگاه اورژانس جاده ای و یک پایگاه اورژانس هوایی در استان داریم.

قدیر تعداد نیروهای بخش بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی قم را 6 هزار نفر دانست و تصریح کرد: دو هزار و 308 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، 380 نفر نیرو در بخش آموزش عالی این دانشگاه فعالیت دارند و ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه 830 نفر است.

وی ادامه داد: پیگیر تامین اعتبارات برای احداث یک دانشکده دیگر در دانشگاه علوم پزشکی قم با عنوان دانشکده پزشکی هستیم، این دانشکده اکنون در مکان دانشکده پیراپزشکی مستقر است و نیاز به احداث خوابگاه پسران هم در دانشگاه علوم پزشکی قم داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: اخذ مجوز و راه اندازی مرکز درمانی دندان پزشکی در محل دانشکده دانپزشکی، اخذ مجوز و راه اندازی واحد آی سی یو در بیمارستان‌های فرقانی و شهدا و توسعه بخش زنان و زایمان بیمارستان شهید بهشتی از جمله برنامه‌های آتی دانشگاه علوم پزشکی قم است.

قدیر سرانه تخت‌های بیمارستانی در استان قم را 1.5 تخت به ازای هر هزار نفر دانست و تصریح کرد: با افتتاح بیمارستان‌های در دست احداث استان به ازای هر هزار نفر 2.5 تخت بیمارستانی در استان در سال 1400 خواهیم داشت و پس از آن دیگر نیاز به احداث تخت جدید بیمارستانی در قم نداریم و باید به سمت نوسازی تخت‌های بیمارستانی موجود در قم برویم.

وی ادامه داد: یک دستگاه رادیوتراپی که از دستگاه‌های به روز جهان است، طی هفته آینده وارد قم می‌شود و برای درمان سرطان‌ها نیاز به این دستگاه وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: بخش‌های توریسم درمانی در بیمارستان‌های استان از جمله شهید بهشتی و فرقانی داریم و به دنبال مشارکت با شرکت‌های تسهیل گر برای جذب بیمار به این بخش‌ها هستیم.

قدیر با اشاره به بیمارستان شهدا در قم اظهار کرد: احداث این بیمارستان به پایان رسیده و بیمارستان در حال بهره برداری است، ولی بابت مواردی همچون انشعابات این بیمارستان و هزینه حفاری، بدهی‌هایی را به دستگاه‌های اجرایی داریم.

وی ادامه داد: هزینه انشعابات  و هزینه بالای عوارض شهرداری از جمله مشکلات پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی قم است. در قالب پروژه‌های بازآفرینی شهری، سه مرکز بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم که فرسوده بودند، تخریب شدند و باید در احداث این پروژه‌ها تسریع صورت بگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بودجه بهداشت و درمان این دانشگاه را 202 میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: اعتبارات عمومی و اختصاصی این دانشگاه رو به افزایش است، اما با این وجود دانشگاه در زمینه پرداخت حقوق پرسنل خود کسری بودجه دارد و دانشگاه علوم پزشکی قم دارای بدهی‌های روی هم انباشته است.

انتهای پیام/78004*40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول